افزایش نظارت در زمینه تامین امنیت غذایی، تدارک و توزیع دارو در خوزستان با استفاده از فناوری اطلاعات

خورنا – به منظور افزایش نظارت در زمینه تامین امنیت غذایی، تدارک و توزیع دارو در استان خوزستان از فناوری اطلاعات(IT) استفاده می شود.

دکتر حسین برزگر با اعلام این خبر گفت: در تمامی فرایندهای نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای ایفای نقش نظارتی در بحث امنیت غذایی و نظارت های لازم بر توزیع و تدارک دارو مصمم هستیم که با استفاده از فناوری اطلاعات (IT) بتوانیم با شفاف سازی امکان هر گونه تخلفی را سلب کنیم.
وی با بیان اینکه به همین منظور با تشکیل دو کارگروه در بحث تدارک و توزیع دارو در داروخانه های استان و مراکز بیمارستانی در نظر داریم تا در کمترین زمان به اهداف مشخص شده دسترسی پیدا کنیم، افزود: در این زمینه کارشناسان معاونت غذا و دارو، انجمن صنعت پخش دارو و کارشناسان، داروسازانی از بیمارستان ها و داروخانه ها ما را با ایده ها و راهکارهای اجرایی یاری رسانند.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: در نظر داریم برای نخستین بار فرایندهای مالی توزیع دارو به صورت شفاف به داروخانه هایی که نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی از معاونت اقدام کرده اند امکان دسترسی را فراهم کنیم.
برزگر در ادامه خاطرنشان کرد: این مهم به شکلی صورت می گیرد که صاحبان داروخانه ها بتوانند به صورت برخط، جزییات پرونده مالی خود را در شرکت های توزیع دارو مشاهده کنند.
این مقام مسوول در پایان اظهار کرد: این درخواست توسط تعدادی از داروخانه ها مطرح شد که با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت، ملت همدلی و همزبانی» با احساس تعهد و تکلیف، وظیفه خود می دانیم پاسخگوی این عزیزان باشیم.