اعلام تصمیمات هفته دفاع مقدس تا ۲۲ شهریورماه

به گزارش خورنا به نقل از فارس، شهاب صدیقی صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار داشت: همه مسائل جامعه اعم از فرهنگی، سیاسی، هنری، اجتماعی و دیگر ابعاد آن در دفاع مقدس نهفته است که تنها با چشم تیزبین می‌توان به عمق این مسائل نگریست.
وی افزود: باید این هفته و یاد هشت سال دلاورمردی‌های حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل را گرامی داشت و در این راستا با همت و تلاش فرهنگ‌سازی کرد.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان با بیان اینکه جوانان ما باید بیش از پیش چهره جنگ هشت ساله کشورمان و دوران طلایی دفاع مقدس را بشناسند تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یکی از اهداف این جلسات است.
وی با بیان اینکه با ایجاد کمیته‌ ۱۱گانه در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته دفاع مقدس پیش می‌رویم، گفت: کمیته نیروهای مسلح با مسئولیت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج آبادان و عضویت تیپ سوم امام حسن مجتبی(ع)، پایگاه دریایی خرمشهر، پایگاه دریایی اروند، گردان مقداد، نیروی انتظامی، پایگاه دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در منطقه به‌عنوان اولین کمیته به‌منظور گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس معرفی می‌شود.
صدیقی اضافه کرد: کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و با عضویت حوزه هنری، معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، روابط عمومی شرکت پالایش نفت، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارومن، روابط عمومی پتروشیمی و دیگر اداراتی که در زمینه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند هستند.
به گفته وی کمیته سوم، دانش‌آموزی بوده که با مسئولیت اداره آموزش و پرورش آبادان و عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بسیج دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان ادامه داد: همچنین کمیته‌های ورزش با مسئولیت اداره تربیت‌بدنی، کمیته اصناف با مدیریت اداره بازرگانی، کمیته تزئینات با مدیریت شهرداری آبادان، کمیته عشایری و روستایی با مسئولیت جهاد کشاورزی، کمیته پشتیبانی با مسئولیت فرمانداری، کمیته تبلیغات با مسئولیت سازمان صدا و سیما به‌عنوان کمیته‌های چهارم تا نهم در دستور کار قرار گرفته‌اند.
وی یادآور شد: همچنین کمیته بانوان با مسئولیت کمیسیون بانوان و امور خانواده فرمانداری و در نهایت کمیته ایثارگران با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور برنامه‌ریزی و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس منتخب و به آنها مسئولیت‌هایی مرتبط با اعضای کمیته محول می‌شود.
صدیقی در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به آغاز هفته دفاع مقدس باقیمانده گفت: مدیریت‌ کمیته‌های مذکور باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تشکیل جلسات، صورت‌جلسات را به دبیرخانه فرمانداری ارجاع تا عملکرد آن مجموعه با دقت بررسی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت زمان باقیمانده همه کمیته‌ها باید حداکثر تا ۲۲ شهریورماه، تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مربوطه خود را به فرمانداری اعلام کنند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان در پایان گفت: هفته دفاع مقدس تبلور دگرگونی و شناساندن چهره نظام به جهان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *