۴۰۰ نیروی بومی جذب طرح فولاد شادگان می‌شوند

خورنا: نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: ۴۰۰ نیروی بومی جذب طرح فولاد شادگان می‌شوند.

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اهمیت طرح فولاد شادگان در اشتغالزایی منطقه اظهار کرد: طرح فولاد شادگان طبق اصل ۴۴ قانون اساسی قرار بود که به بخش خصوصی واگذار شود و با این روند ضرر بسیار زیادی به آن وارد می‌شد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از طرف دولت، هیئتی برای بازدید از طرح فرستاده شد و این پروژه با عنوان “طرح مهر ماندگار” برای تکمیل و حمایت ویژه مالی به ثبت رسید.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این منطقه با برخورداری از منابع غنی نفت و قابلیت‌های جذب توریست می‌تواند بیش از پیش در استان بدرخشد، تصریح کرد: با تکمیل طرح فولاد شادگان، زمینه اشتغالزایی مؤثری در شهرستان ایجاد و جوانان بومی زیادی مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به تأثیرات بسیار مثبت این طرح در اشتغالزایی در منطقه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده طرح فولاد شادگان برای بیش از  ۴۰۰ نیروی بومی اشتغال ایجاد می‌کند که همین امر می‌تواند کمک شایان توجهی به کاهش بیکاری در منطقه کند.

تمیمی در خصوص وضعیت بیکاری شادگان خاطرنشان کرد: وضعیت بیکاری در این منطقه برای جوانان تبدیل به یک نگرانی شده و در این راستا می‌توان با حمایت بخش‌های تأسیساتی و اجرایی نظیر پروژه فولاد شادگان در کاهش و یا حذف آن تلاشی مضاعف کرد.

وی با بیان اینکه حذف بیکاری مستلزم توجه همگانی مسئولان است، اظهار کرد: در این راستا باید همه مدیران و مسئولان استانی و ملی تلاش و همت جدی را بکار گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین عنوان کرد: شادگان با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اقتصادی، تجاری و اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا به جایگاه واقعی خود در استان خوزستان برسد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل این طرح بتوان در زمینه توسعه و شکوفایی بخش‌های خاموش این شهرستان و حذف بخش عمده بیکاری منطقه گام مؤثری برداشت.