شمارش معکوس برای افتتاح پل کابلی روگذر امام رضا در آبادان

خورنا: شهرداری آبادان از شمارش معکوس برای افتتاح پل کابلی روگذر امام رضا (ع) در این منطقه خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص پیشرفت پروژه پل کابلی روگذر امام رضا(ع) اظهار کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های فعال شهرداری محسوب می‌شود و آنچه را که باید در مرحله کارگاهی پل (احداث فوندانسیون‌ها و دیوارهای حایل به عنوان بخش عمده پل) صورت گیرد با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

وی افزود: شایعاتی مبنی بر توقف عملیات احداث پل رو گذر امام رضا (ع) منتشر شده که صحت ندارد و شهروندان می‌توانند با حضور در محل اجرای پروژه از کم و کیف کار با نزدیک آشنا شوند.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این پل روگذر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به اتمام می‌رسد زیرا همه کارهای در دستور آن به نحو احسنت در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تنها مسئله‌ای که در مورد این پروژه به وجود آمده اینکه یک بخشی از این فوندانسیون به لوله ۸۰۰ اداره آب برخورد کرده که خوشبختانه اداره آب نیز برنامه خود را برای جابه‌جایی لوله مذکور به فرمانداری آبادان اعلام کرده است.

* بهره‌برداری از پل، آبان‌ماه امسال

شیرازی با بیان اینکه ساخت عرشه پل رو گذر امام رضای آبادان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: این بخش از عرشه پل پس از تکمیل برای نصب به آبادان آورده می‌شود و در محل مورد نظر قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از شهروندان با توجه به وجود مشکل در تردد و رفت و آمد آنها برای اجرای برخی پروژه‌های شهرداری عذرخواهی می‌کنیم، گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه عمران و آبادانی شهر است.

مدیر سامانه شهری آبادان با بیان اینکه با توجه به تابلوی روزشمار احداث پل، تا پایان آبان‌ماه امسال شاهد بهره‌برداری از این پل هستیم، گفت: تنها مسئله‌ای که در مورد این پروژه به وجود آمده اینکه یک بخشی از فوندانسیون پروژه به لوله ۸۰۰ اینچ اداره آب برخورد کرده که خوشبختانه اداره آب نیز برنامه خود را برای جابه‌جایی لوله مذکور به فرمانداری آبادان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه اعلام شده یکم خردادماه این جابه‌جایی صورت گرفته است، افزود: پل کابلی روگذر امام رضا(ع) در سازه‌ای از نوع تیر ورق ـ بتونی با ۲۲۵ متر طول، ۲۶ متر ارتفاع و ۱۷ متر پهنا در حال ساخت است.

* تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

شیرازی با بیان اینکه این پل خیابان‌های طیب و بهمن را به هم متصل می‌کند و از بار ترافیکی میدان ابوالحسن در منطقه می‌کاهد، ادامه داد: عملیات ساخت این پل بیست و یکم تیرماه سال گذشته با اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد و قرار است طبق جدول زمان‌بندی شده آبان‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پل روگذر امام رضا (ع) با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، عنوان کرد: پل کابلی دارای چهار پایه اصلی است که این کابل‌ها در کشور چین تولید شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت پل کابلی امام رضا(ع) که از نیمه تیرماه پارسال آغاز و تمام سازه‌های پل توسط شرکت ماشین‌سازی اراک ساخته شده است، افزود: این پل که روی خشکی ساخته می‌شود ۲۰۰ متر طول دارد و اعتبار آن از محل اعتبارهای عمرانی تأمین شده است.

* آغاز پروژه تأخیر نداشته است

وی با بیان اینکه این پل مناطق شرقی آبادان را به غرب و بالعکس متصل می‌کند، افزود: نمی‌توان گفت تأخیری در اجرای عملیات این پل وجود داشته بلکه جمع‌آوری تأسیسات زیرزمینی در محدوده پروژه و تعیین مسیر تأسیساتی همچون لوله‌های اصلی آب شرب، فاضلاب، فیبر نوری، کابل‌های برق و گاز جزیی از این پروژه بوده و موقعیت این تأسیسات دقیقاً مشخص و کار جابه‌جایی آنها به نحو احسنت انجام شد.

شیرازی خاطرنشان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با ادارات گاز، آبفا، برق و دیگر بخش‌های مرتبط اجرایی به عمل آمده است.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم آبادان و به خصوص کسبه و اهالی محل با اجرای پروژه از مشکلات به وجود آمده در امر تردد و کسب و کار شهروندان در حوالی محل مذکور عذرخواهی کرد و گفت: به هر حال توسعه زیربنایی و اصولی یک شهر بدون همکاری خوب شهروندان آن شهر ممکن و میسر نیست و تلاش ما نیز بهره‌برداری از پروژه قبل از موعد مقرر است تا مردم حلاوت و شیرینی آن را بچشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *