راه‌اندازی ۲ دبیرستان علوم معارف در بهبهان

خورنا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان از راه‌اندازی دو دبیرستان علوم معارف صدرا در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید برازش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم معارف در استان خوزستان، تلاش‌های زیادی را برای کسب سهمیه و راه‌اندازی این دبیرستان‌ها در بهبهان انجام دادیم.

وی افزود: از آنجا که مردم بهبهان، مردمی مؤمن و طالب تحصیل در حوزه‌های دینی هستند، نیاز به راه‌اندازی این نوع دبیرستان در این شهرستان بیشتر احساس می‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان تصریح کرد: در همین راستا رایزنی‌های زیادی انجام داده و در پایان موفق شدیم از پنج دبیرستان احداث شده در خوزستان، دو دبیرستان را به بهبهان اختصاص داده و این دبیرستان‌های علوم معارف صدرا در دو گروه برادران و خواهران راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرستان‌های صدرا در رشته علوم انسانی فعالیت کرده و دانش‌آموزانی که این رشته را در این دبیرستان‌ها به اتمام رسانده و قصد ادامه تحصیل در حوزه دین را داشته باشند، می‌توانند از پایه پنجم حوزه به تحصیلات خود ادامه دهند.

برازش در ادامه بیان کرد: این امر به دلیل تدریس دروس حوزوی در کنار دروس معمول دوره متوسطه در این دبیرستان‌ها امکان‌پذیر شده که یکی از امتیازات ویژه تحصیل در دبیرستان‌های علوم معارف صدرا است.

وی با بیان اینکه دبیرستان دخترانه صدرا در ساختمان فعلی اداره تبلیغات اسلامی بهبهان راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: مسئولان شهرستان به خصوص امام جمعه و ریاست آموزش و پرورش، ما را یاری کرده تا کلاس‌های دبیرستان پسرانه نیز با حداقل‌های خود در ابتدای سال تحصیلی پیش رو برگزار شوند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دبیرستان‌های علوم معارف صدرا فرصت ویژه‌ و مناسبی برای دانش‌آموزانی است که علاقمند به تحصیل در حوزه دین است تا بدون هیچ هزینه‌ای و با بهترین امکانات در دوره متوسطه مشغول به تحصیل شوند.