وعده رئیس شورای شهر ایذه برای رفع مشکل برخی کسبه بازار ایذه

خورنارئیس شورای اسلامی شهر ایذه به برخی از کسبه بازار ایذه که که از برخورد ماموران شهرداری و منابع طبیعی گله‌مند بودند وعده رسیدگی داد.

به گزارش خورنا از ایذه، طی اقدامی جالب و تامل‌برانگیز ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه پس از جمع‌آوری سبزی‌های کوهی سبزی فروشان، آنها را به خودشان فروختند.

یکی از بازاریان شهر ایذه‌ در همین ارتباط، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به این حرکت ماموران اداره منابع طبیعی اظهار کرد: در یک حرکت سریع، ماموران منابع طبیعی شهرستان اقدام به جمع‌آوری تمام سبزی‌های کوهی سبزی فروشان بازار این شهر کردند.

*اجناس خودمان به خودمان فروخته شد

علی سیاری در ادامه افزود: این ماموران در این حرکت تمام سبزی‌ها را جمع‌آوری کرده و در حرکتی جالب‌تر، ساعتی بعد تمام سبزی‌ها را به چند نفر از هم صنفی‌های خودمان فروختند.

این بازاری با بیان اینکه ما هم این سبزی‌های کوهی را از مناطق و استان‌های دیگر خریداری می‌کنیم گفت: ماموران اداره منابع طبیعی به‌همراه گشت اجرائیات شهرداری با جمع‌آوری سبزی‌هایمان و برخورد فیزیکی ما را از محل دور کردند.

*بی‌احترامی به این زحمتکشان محکوم است

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه در ادامه، با تایید این خبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: بیش از ۳۰ نفر از این افراد بازاری روز گذشته با نوشتن گلایه خود و به جهت اعلام نارضایتی از این اقدام صورت گرفته به شورای شهر مراجعه کردند.

هدایت‌الله سلحشور با بیان اینکه شورای شهر تا به امروز در راستای جمع‌آوری کسبه و اجناس این افراد هیچ‌گونه مصوبه‌ای نداشته است افزود: انجام این حرکت توسط ماموران گشت اجرائیات شهرداری و اداره منابع طبیعی، یک حرکت ناشایست و بدون هماهنگی با شورای شهر بوده است.

وی با بیان اینکه این افراد برای تامین مخارج خود نیازمند این شغل هستند ادامه داد: حتی در صورتی که ابلاغ قانونی در اختیار این ماموران اداری قرار داشته باشد، بی‌احترامی در حضور شهروندان به این قشر، محکوم بوده و هیچ‌جایی این‌کار ناپسند را مورد تشویق خود قرار نخواهد داد.

سلحشور در پایان با وعده به این افراد تاکید کرد: موضوع پیش آمده در جلسه شورای شهر مطرح خواهد شد و تصمیمات خوبی برای رفع این گلایه‌ها و مشکلات گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این اقدامات برای بار نخست در شهرستان ایذه رخ نمی‌دهد و بارها مغازه داران و بازاریان از جمع‌آوری زغال‌های مغازه خود توسط ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان ابراز گلایه داشته‌اند.

آیا با جمع‌آوری زغال و یا سبزی‌های کوهی که فروشندگان بازاری نیز با پرداخت هزینه آن را خریداری کرده‌اند و تنها منبع درآمد بسیاری از خانواده‌ها است، همه مشکلات مربوط به از بین رفتن محیط زیست برطرف شده و یا این اجناس توقیف شده توسط این اداره به شکل کود، درخت و یا بوته به محیط طبیعی بازخواهد گشت؟

بدون شک به هیچ عنوان نمی‌توان زغال را به کود تبدیل کرد و پای درخت ریخت و یا سبزیجات کوهی را نمی‌توان دوباره کاشت، پس یا این محصولات به مانند گلایه سبزی فروشان بازار ایذه، بعد از جمع‌آوری با قیمت‌های پایین به افرادی دیگری فروخته خواهد شد و یا…

امید است مسئولان ادارات متولی در شهرستان ایذه به‌ جای انجام اینگونه اقدامات، سعی بر مقابله با عوامل تخریب‌گر و سوداگران نابودگر طبیعت در کوهستان و صحرا داشته باشند، نه اینکه با انجام راحت‌ترین کار ممکن، اقدام به جمع‌آوری این اجناس و محصولاتی کنند که فرد بازاری نیز با صرف هزینه آنها را تامین کرده است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *