خبیر: اضافه شدن یک نماینده به خوزستان مسکوت ماند

خورنامعاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اضافه شدن یک نماینده مجلس به خوزستان فعلا مسکوت مانده است و تا این لحظه خبری در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج اله خبیر عصر امروز در نشست خبری تشکیل ستادهای انتخاباتی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ اظهار کرد: به احتمال فراوان انتخابات میان دوره ای شوراهای اسلامی شهر و روستاها را در اسفند ماه خواهیم داشت. امروز تشکیل ستاد انتخابات استان را اعلام می کنیم. البته این ستاد در سطح کشور به ریاست مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و دبیری مطلق مدیرکل سیاسی وزارت کشور و عضویت سایر اعضا نیز تشکیل شده است.

وی افزود: در خوزستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس ستاد، معاون نیروی انسانی به عنوان رئیس کمیته پشتیبانی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری به عنوان دبیر ستاد، معاون امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان رئیس کمیته امنیت، مدیرکل حراست استانداری به عنوان رئیس کمیته استعلامات و حراست، مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری به عنوان رئیس کمیته حقوقی، رئیس روابط عمومی استانداری به عنوان رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی و مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری به عنوان رئیس کمیته فناوری و اطلاعات این ستاد منصوب شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: قرار بود یک نفر به ۱۸ نماینده استان فعلی استان در مجس شورای اسلامی افزوده شود که فعلا این مسئله مسکوت مانده است. استان خوزستان ۲۷ شهرستان، ۶۷ بخش و ۱۴۲ دهستان دارد.

خبیر با اشاره به اینکه در خوزستان حدود سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر واحد شرایط رأی داریم، عنوان کرد: فرماندار حوزه های اصلی مسئولیت برگزاری انتخابات در این حوزه ها را به همراه حوزه فرعی دارند. خوزستان ۱۴ حوزه انتخابی اصلی و ۱۳ حوزه انتخابی فرعی داریم.

وی ادامه داد: سن شرکت کنندگان باید تا روز انتخابات ۱۸ سال تمام باشد. در استان حدود دو هزار و ۹۵۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و بیش از ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات خواهیم داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: افراد علاقمند به کاندیداتوری باید تا ۲۸ خرداد ماه سال جاری از پست خود استعفا دهند البته باید تا ۲۸ اردیبهشت ماه موافقت استعفا را از مسئولان بالا دست خود کسب کنند.

خبیر بیان کرد: ائمه جماعات ثابت، قضات، مدیران کل و مسئولان دفتران آنها، مدیران کل استانداری ها، روسا و سرپرستان دانشگاه ها، اعضای هیئت مدیره وابسته به دولت، مدیران صدا و سیما، اعضای شورای شهر و روستاها و برخی دیگر  از مسئولان که در چهارچوب قانون مشخص شده است می توانند بدون استعفا در استان های دیگری غیر از استان خود کاندید شوند.

وی در پایان گفت: یک نفر به تعداد نمایندگان خبرگان رهبری استان اضافه شده و به هفت نفر ارتقا پیدا کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند از موقعیت کاندیدهای مجلس دهم در بهبهان رامهرمز ایذه مسجد سلیمان هم گزارش مستند و دقیق تهیه کنید تا از اخبار انتخابات دیگر شهرستانها هم مردم باخبر باشند. لااقل اگر کسی خبری هم داره بصورت پیام برای خورنا بفرسته تا مردم بفهمند در هر حوزه که کسانی تبلیغات را شروع کرده اند و که کسانی کاندیدای بالقوه هستن. از آبادان ماهشهر اهواز هم خبری دارید بصورت پیام بفرستید تا مردم هم خبر دار شوند. باتشکر