مهاجمان مسلح کلانشهر، ۵ نفر را به رگبار بستند

خورنابا شعله ور شدن آتش کینه ای که بر اثر اختلافات قبلی بروز کرده بود، مهاجمان مسلح پژوسوار در مشهد با شلیک رگبار گلوله یک نفر را کشتند و ۴تن دیگر را به شدت مجروح کردند.

به گزارش خراسان، شب چهارشنبه گذشته، زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد به صدا در آمد و مأموران کلانتری فردوسی مشهد از وقوع جنایتی مسلحانه در یک کیلومتری روستای زاک خبر دادند.

در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی سیدجواد حسینی به همرا ه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس آگاهی به محل اعلام شده در کنار یک باغ ویلایی عزیمت کردند. خون های ریخته شده کنار در باغ ویلا و آثار گلوله هایی که به در اصابت کرده بود از نزاعی خونین حکایت می کرد که در پی اختلافات قبلی رخ داده بود. تعدادی پوکه های سلاح کلاشینکف وآثاری از شلیک با سلاح شکاری نیز در محل به چشم می خورد.

بررسی ها حاکی از آن بود که ۵ تن از افرادی که مقابل باغ ویلا تجمع کرده بودند با شلیک های رگباری سرنشینان یک دستگاه پژو۴۰۵ به شدت مجروح شده اند و به مرکز درمانی انتقال یافته اند اما یکی از مجروحان که جوان ۲۵ساله ای بود بر اثر اصابت گلوله جان باخته است.

بنابراین گزارش، شب از نیمه گذشته بود که مقام قضایی برای بررسی وضعیت مصدومان این حادثه عازم مرکز درمانی شد اما هیچ کدام از آن ها قادر به بازجویی نبودند و در بخش مراقبت های ویژه قرار داشتند. قاضی ویژه قتل عمد پس از انجام تحقیقات میدانی دستور انتقال جسد جوان ۲۵ ساله به پزشکی قانونی را در حالی صادر کرد که او از پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

گزارش خراسان حاکی است: پس از آن که با بررسی‌های پلیسی و قضایی، هویت ضاربان و مهاجمان مسلح مشخص شد، قاضی حسینی دستورات ویژه ای را برای دستگیری متهمان صادر کرد. این در حالی بود که با دستگیری مردی که بنا به ادعای برخی از عوامل نزاع در این ماجرا نقش داشته است رسیدگی به این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شد. بررسی های قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای مشهد در کنار نیروهای انتظامی که تا سپیده دم روز گذشته به طول انجامید، بیانگر آن بود که عصر سه شنبه ۲نفر به نام های «ه» و «م» به خاطر اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده اند که نزاع آن ها چند ساعت بعد با ارسال پیامک های تهدیدآمیز به عده‌کشی انجامید و در حالی که حدود ۱۳نفر از طرف مقابل در فاصله ۲۰۰ متری از جاده روستای زاک و کنار باغ ویلا تجمع کرده بودند ناگهان مورد هجوم پژوسواران مسلح قرار می گیرند.

این گزارش حاکی است: تحقیقات پلیس بر اساس ادعاها و برخی شواهد موجود حاکی از آن است که ۳ سرنشین پژو۴۰۵ در حالی که ۲تن از آنان سلاح جنگی و شکاری در دست داشتند از خودرو پیاده شده اند و به سمت افرادی که تجمع کرده بودند به صورت رگباری شلیک کرده اند. با بلند شدن صدای وحشتناک گلوله، برخی از افرادی که کنار در کوچک باغ ویلا بودند روی زمین دراز می کشند و عده دیگری نیز که قصد داشتند به طور همزمان وارد ویلا شوند مورد اصابت گلوله قرار می گیرند. تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و دیگر نیروهای انتظامی با صدور دستورات قضایی برای دستگیری عامل فراری جنایت مسلحانه ادامه دارد.