تولید «پارازایلین» در پتروشیمی بندرامام از سر گرفته شد

خورنا: در یک اقدام تحریم شکنانه و با وجود رها کردن نیمه کاره پروژه توسط یک شرکت فرانسوی، واحد پارازایلین شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام مجدداً در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام، واحد پارازایلین پتروشیمی بندرامام به عنوان دومین واحد پارازایلین در کشور و یکی از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی بندرامام است که در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۸۸ به دلیل پاره‌ای از مشکلات و عدم همکاری شرکت فرانسوی صاحب لیسانس به بهانه تحریم از سرویس خارج شد .

بنا به این گزارش، راه‌اندازی این واحد که با بهره گیری از توان تخصصی وپتانسیل‌های نیروهای داخلی صورت پذیرفت، مصداق بارزی از عمل به  شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

در راستای حل مشکلات فنی و فرآیندی تشکیل کارگروه راه‌اندازی شامل تیم‌های بهره برداری، فرآیند، ابزار دقیق در برنامه شرکت قرار گرفت.

کارگروه تشکیل شده در این اقدام تحریم شکن و با بهره‌گیری از تمام توان علمی و عملیاتی متخصصان داخلی، طی مدت سه ماه،  عملیات پیش راه اندازی، آماده سازی و بهره برداری واحد مذکور را به انجام رساند.

با پایان عملیات پیش راه اندازی در مورخه اردیبهشت ماه سال‌جاری با تلاش و همت شبانه روزی، تیم راه اندازی با برداشتن موانع و تنگناهای تولید این واحد  به بهره برداری رسید و تولید با کیفیت این محصول در مدار تولید  محصولات صنایع پتروشیمی کشور قرار گرفت.

از مصارف عمده این محصول استفاده در تولید اسید ترفتالیک خالص، حلال‌های صنایع شیمیایی، الیاف پلی‌استر و مواد ساخت بطری‌های نوشابه به کار می‌رود.

شرکت فرآورش بندرامام دارای واحدهای آروماتیک AR، پارازایلین PX، الفین OL ، بازیافت اتان و پروپان C2 /C3، ترمینال متمرکز بارگیری، تفکیک میعانات گازی NF و تاسیسات مشترک است و واحد پارازایلین یکی  از طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی بندر امام است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *