نماینده بندرماهشهر: عمده کار شوراها، عزل و نصب شهرداران شده است

خورنا نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان با اشاره به نهم اردیبهشت و تبریک روز شوراها، گفت: اکنون متأسفانه  عمده کار شوراها، عزل و نصب شهرداران شده است.

حبیب آقاجری در گفت​وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: وظایفی که برای شوراها در قانون آمده است نیاز به بازنگری دارند تا ایرادهای مربوط به این قانون، شناسایی شوند و توانایی​های شورا را که در این قانون نیامده است به شرح وظایف آن اضافه کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه چند دوره شورا، اکنون نقاط ضعف و قوت کار شوراها مشخص است و بنابراین وضعیت مناسبی است که این بازنگری انجام شود.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: علاوه بر توجه به موضوع قانون شرح وظایف اعضای شورا، لازم است در انتخابات شوراها کسانی کاندید شوند که توانایی انجام امور را بر اساس قانون شرح وظایف داشته باشند. همچنین بین تحصیلات و تجارب کاری آن تناسب وجود داشته باشد.

آقاجری افزود: به طور مثال فردی که در کمیسیون عمرانی قرار می​گیرد باید حداقل تحصیلات مرتبط با این حوزه را داشته باشد چرا که اگر شخصی که هیچ تجربه​ای در این کار نداشته باشد و مصوبه​ای یا قانونی در این رابطه وضع شود، ممکن است با مشکل روبرو شود.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که باید به آن توجه شود، این است که اعضای شوراها باید به آنچه که در قانون وظایف و اختیاراتشان آمده عمل و از دخالت در امور دیگر پرهیز کنند.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: اکنون متأسفانه عمده کار شوراها شده عزل و نصب شهرداران و نهایت کارشان این است که لایحه​ای از شهردار به شورا بیایید و آن​ها بررسی کنند که یا تصویب می​شود یا نمی​شود.

آقاجری اظهار کرد: البته شوراهای شهر و روستا تاکنون تلاش​هایی داشته​اند و قوت​ها و ضعف​هایی در کارها مشاهده شده که لازم است این شرایط بررسی شود اما در مجموع عملکرد و خروجی کار شوراها، مناسب نبوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس اﺣﺴﻨﺘﻢ
  • معشوری خب دیگه یکی از کارهای مهم شورا عزل ونصب شهرداره وان شالله الان هم شهردار کار نابلد رو رد بکنن بره.حالا یا استعفا یا استیضاح فرق نمیکنه.فقط بره دیگه...والا