کواکبیان در دانشگاه شهید چمران اهواز: اکثریت مجلس آینده نباید از اصولگرایان باشد

خورنا دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس موجب افزایش مشارکت مردم و همچنین کاهش هزینه دولت می‌شود و امکان خرید و فروش آرا نیز در این طرح کمتر می‌شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: انجمن دانشجویی باید مطالبات دانشجویان را فریاد بزند.
 مصطفی کواکبیان در مراسم افتتاح انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز سه شنبه (۸ اردیبهشت) در محل دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: اگر می‌خواهیم که مشکلات مردم حل شود باید افراد نخبه و کارآمد در مجلس باشند.
وی افزود: دانشجویان مرجع فکری مردم هستند و نباید به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت باشند. هر انجمن دانشجویی باید در مسیر جنبش دانشجویی باشد و این شاخص هر انجمن دانشجویی است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) صیانت و پاسداری از اندیشه و افکار امام راحل است. مقوله میزان رای ملت است، بزرگترین فراز اندیشه امام (ره) است. برخی می‌خواهند که مردم را از صحنه خارج کنند که این تفکر ضد اندیشه امام (ره) است.
کواکبیان تصریح کرد: بزرگ‌ترین خدمت امام راحل به ملت ایران در این بود که نظام سلطه‌گری، سلطنت و قیمومیت مردم را از بین برد. مردم همه کاره و بستر اداره کشور هستند. اگر مردم نباشند هیچ نهادی مشروعیت ندارد. هر نهادی باید بر آمده از مردم و از تفکرات عمومی باشد تا به مطالبات مردم رسیدگی کند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس به نفع کشور است، بیان کرد: بنده در مجلس هشتم از طراحان این طرح بودم و این طرح را به نفع کشور می‌دانم اما در طرحی که ارائه داده بودیم علاوه بر استان‌ها، نقش احزاب را در حوزه‌های انتخاباتی نیز دیده بودیم که بعدها احزاب در کمیسیون شورای مجلس حذف و این طرح در آن دوره مجلس تصویب نشد.
وی تاکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس موجب افزایش مشارکت مردم و همچنین کاهش هزینه دولت می‌شود و امکان خرید و فروش آرا نیز در این طرح کمتر می‌شود.
کواکبیان با بیان این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس زمینه تقویت احزاب را فراهم می‌سازد، اظهارکرد: در این طرح محدودیت شهرستانی نمایندگان از بین می‌رود و تفکر نمایندگان ملی می‌شود؛ همچنین در آن زمینه تقویت احزاب وجود دارد، البته به شرطی که دخالت در انتخابات وجود نداشته و احزاب فعالیت‌های جدی داشته باشند.
این فعال سیاسی گفت: ۱۲ سال است که اصولگرایان بر مجلس حاکم هستند و باید دید چقدر از مشکلات مردم حل شده است. باید مجلس کنونی تغییر پیدا کند و مجلس آینده اکثریت آن غیر از این اکثریت بشود.
وی با بیان این که مجلس پاک، دولت پاک سر کار می‌آورد، عنوان کرد: همه می‌توانند برای تبلیغات انتخاباتی خود پول خرج کنند اما مشکل اینجاست که این پول نباید از بیت‌المال باشد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه خاطرنشان‌کرد: مجلس باید برای حل مشکلات جامعه از جمله مهار تورم و بیکاری برنامه‌ها و طرح‌هایی داشته باشد. باید به فکر این باشیم که تحول جدی در تحقق مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها شکل بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا همچنین در این مراسم رضا جنابی، نماینده هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه همچنان زنده است و بدون هیچ ترس و لرزی به فعالیت خود در جامعه ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته با سوءمدیریت، فضای دانشگاه به یک فضای پادگانی و فضای تک صدای تبدیل شد که تغییر آن بسیار سخت است. اگرچه مدیریت فعلی دانشگاه در حال تغییر این فضا است اما باید قدم‌ها سریع‌تر و بهتر برداشته شود.