تولید محصولات پلیمری پتروشیمی بسپاران بندرامام ۳۰درصد افزایش یافت

خورنا: به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام ، شرکت بسپاران بندرامام به عنوان یکی از شرکت های تابع مجتمع عظیم شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام و بزرگ ترین تولید کننده محصولات پلیمری از لحاظ تنوع ، در سه ماه نخست سال جاری موفق شد بیش از ۱۱۸ هزار تن انواع محصولات جامد پلیمری در گریدهای مختلف تولید کند.

بنا به همین گزارش محصولات پلیمری تولیدی این شرکت شامل پلی اتیلن سنگین HDPE ، پلی اتیلن سبک LPPE ، پلی وینیل کلراید PVC و لاستیک مصنوعی BD/SR است که معادل بیش از ۹۷ درصد برنامه تولید این شرکت را محقق ساخت.

بنا به این گزارش در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی ،اقدام ها و بررسی های لازم در سه ماه نخست سال جاری به منظور داخلی سازی مواد سدیم نیتریک SDN ، دی فومر DEF ، استاپرینت فنل STP انجام گرفته که ضمن قطع واردات مواد فوق از خارج ،از خروج بیش از ۷۵۰ هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

از دیگر اقدامات برجسته انجام گرفته در شرکت بسپاران بندرامام ، انجام تحقیقات و بررسی های کاربردی در راستای داخلی سازی کاتالیست K2 مصرفی واحد پلی اتیلن سبک LDPE بوده که پس از انجام تست های آزمایشگاهی و تست های عملیاتی در راکتور واحد، موفق به داخلی سازی کاتالیست فوق از چند شرکت اروپایی از بین رفته و واحدهای مشابه داخل کشور نیز از وابستگی خارج شده است.

با ساخت این کاتالیست افزون بر ۱۰۰ هزار یورو صرفه اقتصادی صورت گرفته است.