فاز نخست دانشگاه پیام‌ نور آبادان به اتمام رسید

خورنا: رئیس دانشگاه پیام نور آبادان گفت: با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، فاز اول این دانشگاه به اتمام رسیده است.

امیرعلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: ایجاد ساختمان جدید در حیطه آموزشی دانشگاه نیاز به ساختمان‌های متعددی چون آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی دارد که  ساختمان جدید دانشگاه پیام ‌نور آبادان در مرحله ابتدایی ساخت فاز یک، حوزه آموزشی را به اتمام رسانده است.

وی با بیان اعتبار تخصیص یافته شده به این امر افزود: ساختمان جدید با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، ردیف عمرانی سازمان مرکزی پیام ‌نور کشور تأمین شده که اعتبار لازم برای بخش‌های حوزه اداری و آزمایشگاه دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور آبادان تصریح کرد: ساختمان جدید دانشگاه، در محلی به وسعت سه هکتار و با ۱۶ کلاس درسی احداث می‌شود که ظرفیت ورودی دانشگاه جدید برای دانشجویان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با اشاره به ادامه ساخت‌ و ‌ساز در این دانشگاه گفت: حصارکشی زمین سه هکتاری دانشگاه‌‌ پیام‌ نور آبادان به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود کل ساختمان در سال ۹۳ ـ ۹۴ برای افتتاح آماده شود.

علی‌نیا ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰‌ رشته درسی در دانشگاه پیام ‌نورآبادان برای دانشجویان تدریس می‌شود که امیدواریم این آمار افزایش یابد.

وی با اشاره به مکان فعلی دانشگاه پیام ‌نور آبادان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ساختمان اصلی دانشگاه پیام‌ نور آبادان در منطقه ذوالفقاری واقع شده است، افزود: تملک ساختمان دانشگاه در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان قرار دارد که با همکاری این اداره در اختیار دانشگاه پیام ‌نور آبادان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: دانشگاه پیام‌ نور آبادان در سال ۹۰ ـ ۹۱ در رشته‌های تدریس شده در این دانشگاه ۵۰۰ فارغ‌التحصیل داشته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *