نماینده آبادان: عمده‌ مشکل بیکاری در خوزستان عدم استفاده از نیروهای بومی است

خورنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عمده‌ترین مشکل بیکاری در استان خوزستان به‌ویژه آبادان، عدم استفاده از نیروهای بومی در بخش‌های مختلف اشتغال است.

محمد سعید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: اشتغال یکی از نگرانی‌های اصلی جوانان این منطقه است که باید با حمایت مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: بسیاری از جوانان آبادان با وجود اینکه از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند اما با معضل بیکاری گریبانگیر شده و یا در بخش‌های متناقض با رشته تحصیلی‌شان مشغول به کارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان خوزستان به‌صورت عام و در این منطقه به صورت خاص از نیروهای بومی برای به‌کارگیری در بخش‌های مختلف ممانعت می‌شود و اغلب از نیروهای انسانی دیگر مناطق استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان و آبادان با برخورداری از منابع غنی نفت و گاز همچنین منطقه آزاد و دیگر تأسیسات ویژه در بحث اشتغال می‌تواند بیش از پیش حرفی برای گفتن داشته باشد، گفت: عدم استفاده از نیروهای بومی در زمینه‌های اشتغال امروزه به‌صورت یکی از دردهای اصلی جوانان این منطقه درآمده که باید با ایجاد راهکار مؤثر در درمان آن اقدامی عاجل کرد.

انصاری همچنین عنوان کرد: بیکاری زمینه‌ساز ایجاد بی‌بند و باری و فساد است که در صورت تداوم آن، جوان دیگر قادر به ادامه زندگی سالم و مفید برای خود و دیگران نخواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: باید با تعامل بخش‌های مختلف اجرایی استان و به تبع شهرستان در راستای استفاده و به‌کارگیری از نیروهای بومی در جای جای زمینه‌های اشتغال این منطقه کوشید زیرا امروز بسیاری از جوانان تحصیلکرده در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر سرگردان و بیکارند.