رودخانه زهره هندیجان به نمکزار تبدیل شده است

خورنا: رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان از تبدیل شدن آب رودخانه زهره این شهرستان به نمکزار خبر داد.

فتح‌الله الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان در خصوص مشکلات کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: در چند سال گذشته بی‌‌آبی رودخانه مشترک زهره در منطقه هندیجان بر اثر برداشت‌های خودسرانه در مناطق زیدون و امیدیه در زمان کشت و تبدیل کردن اراضی دیم به آبی در این مناطق، کشاورزی هندیجان را نابود کرده و رودخانه زهره را به زهکش آب نمک در این شهرستان تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که دو منطقه زیدون و امیدیه به صورت چهار فصل کشت داشته و یک ریال نیز حق کنترل و حق آب‌بها پرداخت نمی‌کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان ادامه داد: کشاورزی این شهرستان به علت بی ‌آبی رودخانه زهره در منطقه راکد بوده و شکایات و نارضایتی‌ها در کنار خالی شدن روستاها از سکنه، شور شدن آب و تبدیل اراضی کشاورزی به شوره‌زار، همه حاکی از حقیقتی تلخ و ناگوار است.

وی افزود: در حال حاضر نارضایتی کشاورزان بسیار شده و نامه‌های مکرر به مدیریت آب امور منطقه جنوب شرق نیز تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

الهیاری در ادامه بیان کرد: استاندار خوزستان دستورات مکرری نسبت به تایید بروز خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی و دامی داده و صندوق بیمه کشاورزی موظف به اقدام نسبت به پرداخت غرامت بیمه کشاورزی در سال زراعی ۹۱‌-‌۹۰ در اسرع وقت و با در نظر گرفتن  شرایط حاد و خشکسالی و پرداخت حداکثری آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر نیرو تقاضا داریم نسبت به آب رودخانه زهره توجه خاصی داشته و با اقدامات خود، کشاورزان هندیجانی را در سال ۹۱ خوشحال کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *