امام جمعه بندر امام: مدیران استان مشکل کمبود اعتبارات مالی بندر امام را حل کنند

خورنا: امام جمعه بندر امام گفت: مدیران استان مشکل کمبود اعتبارات مالی بندر امام را برطرف و کسری بودجه این شهر را جبران کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‘محمد تابش’ در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید شورای شهر بندر امام اظهار داشت: امیدواریم افتتاح ساختمان جدید شورای شهر و این قدمی که برداشته شده منشاء استقلال، تعامل و تقارب و ارتباط مستقیم وفعال‌تر شورا با مردم شود.

وی تصریح کرد: در آن صورت مستقل کردن مکان معنای ویژه خود را پیدا می‌کند که البته این کار باید سال‌ها پیش صورت می‌گرفت و حیطه مدیریتی شورا سال‌ها پیش باید از حیطه مدیریتی شهرداری فاصله پیدا می‌کرد تا انس والفت‌های مضر بر نظارت کمتر می‌شد.

وی ادامه داد: این مساله سبب می‌شود تا شورای شهر بتواند به وظایف ذاتی و قانونی خود برای بهینه کردن مدیریت شهری عمل کرده و نقش تاثیرگذار خود را بهتر ایفا کند.

امام جمعه بندر امام در ادامه با بیان اینکه شهرداری یک نهاد به تمام معنا خدماتی است، افزود: بهینه کردن ساختار اجتماعی و فرهنگی وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است و در حقیقت شهرداری باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فرهنگی مهندسی کرده و این کار بسیار سنگینی است.

تابش با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نمونه‌ای از مدیریت کلان کشوری است، اظهار داشت: بهبود وضعیت شهرها بطور طبیعی موجب آبادانی و بهبود وضعیت کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای شهر نیز باید مصوباتی داشته باشد که در چاچوب و خط نظام بوده و به نفع مردم باشد و شورا موظف است که از مدیریت شهری ارزیابی دائم و مستمر داشته و شهرداری و را از تمام جهات نظارت و کنترل کند.

امام جمعه بندر امام در ادامه عملکرد شهرداری بندر امام را نسبتا موفق عنوان کرد و افزود: عملکرد شهرداری در زمان مهندس گلمرادی موفق‌تر بوده اما ساختار مدیریتی باید بهتر شود و دلسوزی و حس پاسخگویی به مردم و احترام به آنها باید افزایش پیدا کند.

تابش با بیان اینکه همه باید خود را در برابر مردم مسوول بدانند، خاطرنشان کرد: باید در مدیریت شهری عدالت اعمال شود و علاوه بر مرکز شهر به حواشی و نقاط محروم نیز توجه خاص شود.

وی تاسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را امری ضروری برشمرد و گفت: چنانچه ضوابط اجازه می‌دهد شهرداری بندر امام باید نسبت به تاسیس این سازمان اقدام کند.

امام جمعه بندر امام همچنین با اشاره به مشکلات مالی این شهر اظهار داشت: متاسفانه مدتی است مالیات ارزش افزوده بین شهرستان ماهشهر و شهر بندر امام به نسبت ۷۲ به ۲۸ تقسیم می‌شود و همین مساله باعث کاهش اعتبارات و مشکلات مالی در ساختار مدیرتی بندر امام شده است.

تابش در پایان اضافه کرد: مدیران استان باید این مساله را مورد توجه قرار داده و کسری بودجه بندر امام را جبران کنند.