با عرض پوزش؛ عابربانک های هفتکل قادر به پرداخت وجه نمی باشند!؟

خورنا – متاسفانه سریال دنباله‌دار خرابی خودپردازها (عابر بانک‌ها) در شهرستان هفتکل هرهفته با عناوین مختلفی همراه است که در ایام نوروز عمده این عناوین: «با عرض پوزش اسکناس های موجود در دستگاه فاقد به پرداخت وجه موردنظر شما نمی باشد» است.

 

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، در ایام نوروز به صورت پیاپی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های شهر هفتکل از ارائه خدمات به مشتریان عاجز و ناتوان بوده‌اند و البته این خرابی‌ها تنها مختص به این ایام نبوده و در همه روز‌های تعطیل در حال تکرار است.

 

متاسفانه سریال دنباله‌دار خرابی خودپردازها (عابر بانک‌ها) در شهرستان هفتکل هرهفته با عناوین مختلفی همراه است که در ایام نوروز عمده این عناوین: «با عرض پوزش اسکناس های موجود در دستگاه فاقد به پرداخت وجه موردنظر شما نمی باشد» است.

 

در ایام نوروز که اکثر مردم نیاز به وجه جهت خرید می باشند متاسفانه میزان نارضایتی مردم شهرستان هفتکل از عملکرد برخی بانک‌ها و خودپردازهای شدت گرفته و گلایه‌ها و نارضایتی مردم را دو چندان کرده است.

 

فشارهای روحی و روانی حاکم بر افراد؛ ناشی از کار روزمره از یک سو و فشار کمبود پول در خودپردازها و غیرفعال بودن آنها از سوی دیگر باعث افزایش فشارها بر افراد جامعه شده است.

 

سریالی شدن خرابی خودپردازها یا عدم اسکناس در دستگاه برای مردم شهرستان هفتکل به یک امر روزمره مبدل گردیده به طوری‌ که شهروندان حاضرند با پرداخت مبلغی ناچیز، پول مورد نظر خود را از کارت‌خوان مغازه‌داران بگیرند ولی سراغ خود پردازهای بانک‌ها نروند.

 

جای بسی تأسف است که مدیران بانک‌ها مدام از بانک‌داری پیشرفته و الکترونیک و منشور مشتری‌ مداری سخن به میان می‌آورند و بنرها و تابلوهای پر زرق و برقی با همین عناوین نیز در شعب خویش نصب می‌کنند ولی عملاً حق و حقوق مشتری را نادیده می‌گیرند و اصل مشتری‌مداری را به وسیله خرابی خودپردازها لگدمال می‌کنند.

 

نکته قابل تأمل اینجاست که پنج بانک و یک دفتر پیشخوان دولت بنام دهکده خدمات در شهرستان هفتکل دارای شعبه هستند و هر کدام نیز دارای خودپرداز می‌باشند و تنها بانک دهکده خدمات (موسوی) است که در اکثر مواقع به مشتریان خود خدمات می دهد، اما متاسفانه به دلیل برخی مسائل این بانک قادر به پرداخت مبالغ خاصی می باشد.

 

 

البته گویا در این موضوع مقصر عوامل با دست می باشد، و امیدواریم مدیران کل در استان خوزستان همکاری بیشتری با این دفتر پیشخوان داشته باشد تا گوشه ای از مشکلات شهروندان هفتکلی مرتفع گردد.

 

اما جای سوال اینجاست که این بانک‌ها با تبلیغات میلیاردی خود مدام در پی جذب مشتری هستند ولی غافل از اینکه با با وجود این مشکلات هزینه‌های میلیاردی تبلیغات را بر باد خواهند داد.

 

آیا مدیران توانمند و خوش صحبت بانک‌ها که به جای این‌که دنبال بالا بردن امتیاز پایان ماه شعبه هستند کمی نیز به فکر دغدغه‌های مردم هستند یا نه…؟

 

موضوع این جاست که این مشکل به یک معضل اجتماعی تبدیل شده، چرا که با پیشرفت دنیای تکنولوژی میل مردم به استفاده‌ بهینه از این تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و همه سروکار مردم با کارت‌های عضو شبکه شتاب است.

 

آیا سزاوار است مشتری که به پاس وعده‌های شما اقدام به سرمایه‌گذاری کرده، آواره خودپردازهای شهر باشد و برای دریافت پول خود به این بانک و آن بانک مراجعه کند و در آخر کار نیز دست خالی برگردد و برای تهیه مبلغی ناچیز دست به دامن فروشگاه‌ها شود؟

 

حال امیدواریم مدیران محترم بانک‌ها با اجرای تدابیر مناسب، معضلات و مشکلات خودپرداز‌های شعب خود را هرچه سریعتر پیگیری کنند تا زمینه بی‌اعتمادی مردم به بانک‌ها دوباره جلب شود.

 

 

گزارش از: علی عوض نژاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *