روزانه ۵ هزار نفر از تالاب بین‌المللی شادگان دیدن می‌کنند

خورنارئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: روزانه بیش از ۵ هزار نفر از تالاب بین‌المللی شادگان دیدن می‌کنند.

ناظم ثبوتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان به‌ عنوان یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری در کشور محسوب می‌شود که هر ساله جمعیت بیشتری از مسافران را جذب خود می‌کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در این تالاب تدارک دیده شده است، افزود: نصب ۱۰ آلاچیق اقامتگاهی، نصب سه مضیف بزرگ سنتی به‌ منظور استقبال و استراحت مهمانان و گردشگران، وجود ۶۰ فروند قایق موتوری در تالاب، ۲۰ آلاچیق سنتی خانوادگی برای استراحت موقت گردشگران و دو مضیف بزرگ در جزیره تالاب، ایجاد بازارچه صنایع دستی، تولیدات محلی، سوپر مارکت و نان گرم تنوری از جمله اقدامات خدماتی و رفاهی در اطراف این تالاب بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از محصولات لوازم خانگی و پوشاک با قیمت ملوانی «ته‌لنجی» وارداتی از بندر تجاری شادگان نیز در ایستگاه گردشگری «صراخیه» برپا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه گردشگری طبیعت یکی از شاخه‌های انواع گردشگری در جوامع مختلف بشری محسوب می‌شود که از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران این شهرستان می‌خواهم تا در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، پاکیزگی مناطق گردشگری، حفظ  محیط زیست و منابع طبیعی همت بیشتری داشته باشند.