تجهیزات طرح فولاد شادگان تامین شد

خورنا: مدیر طرح نورد شادگان از تامین و استقرار تجهیزات کوره و کوره پاتیلی این شرکت خبر داد.

کریم رستمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: طرح فولاد شادگان یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی حال حاضر در شادگان است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

وی افزود: تاکنون عملیات احداث و آماده‌سازی سوله‌های مورد نیاز برای استقرار تجهیزات این شرکت پایان یافته و از عصر روز گذشته نیز تجهیزات مهم و حیاتی بخش فولادسازی این شرکت از گمرک بندر امام ترخیص و وارد این شرکت شده‌اند.

مدیر طرح فولاد شادگان خاطرنشان کرد: تجهیزات کوره و کوره پاتیلی(EAF ، LF) ساخت بهترین سازندگان داخل و خارج کشور است که با پیگیری‌های صورت گرفته به طور کامل تامین و وارد سایت طرح فولاد شادگان شد.

رستمی‌زاده در خصوص زمان نصب و وارد مدار تولید شدن این شرکت نیز تصریح کرد: زمان ساخت و تامین زمان‌بر است اما با آمدن تجهیزات مهم بخش فولادسازی باعث تسریع در آغاز فعالیت‌های جدی اجرایی این شرکت شده و می‌توان امیدوار شد بخش فولادسازی یا فاز دو این شرکت طبق برنامه تکمیل و آماده‌سازی شود.

وی گفت: ترخیص تجهیزات طرح فولاد شادگان علی‌القاعده و بصورت معمول بایستی بیش از دو ماه به طول می‌کشید اما با مساعدت و پشتیبانی جدی شرکت ملی فولاد ایران، اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان و مسئولان گمرک بندر امام در کمتر از هفت روز کاری ترخیص آنها به طول کشید.

مدیر طرح فولاد شادگان اظهار کرد: ارزش ریالی و ارزی تجهیزات خریداری شده برای طرح فولاد شادگان در واقع ۱۰ درصد بخش فولاد سازی است.

رستمی‌زاده در ادامه اظهار کرد: با ورود تجهیزات طرح فولاد شادگان گردش نقدینگی پروژه افزایش پیدا کرده و بقیه تجهیزات مورد نیاز این طرح نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجرایی مرتبط با این تجهیزات نیز با نهایی شدن مرحله تامین، در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

مدیر طرح فولاد شادگان  تصریح کرد: با توجه به روند فعلی با توجه به اینکه در سال‌جاری روند بسیار خوبی در اجرای برنامه‌های تامین و تجهیز طرح فولاد شادگان صورت گرفته تعهدات داده شده به شکل جدی اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طرح فولاد شادگان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت است گفت: امیدواریم تا پایان سال‌جاری بخش‌های مهمی از طرح فولاد شرکت طبق برنامه پیش‌بینی شده به پایان برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *