گفت و گو با خط فقر! / طنز

خورنا: خانوار شهری با درآمد ماهانه کمتر از ۹۴۶‌هزار تومان، زیر خط فقر به حساب می‌آیند. این جمله را جمشید پژویان، رییس شورای رقابت به ایسنا گفت و به عبارتی خط فقر دو سال قبل کشور را ترسیم کرد. البته کارشناسان اقتصادی رقمی بیشتر از این را به عنوان خط فقر برای این روزهای اقتصادی ایران به رسمیت می‌شناسند. در همین خصوص خبرنگاری زبل گفت و گویی کوتاه را با خط فقر انجام داده است که خواندنش را یک بار بیشتر توصیه نمی کنیم! آرش قلعه گلاب

خبرنگار: آقای خط فقر می شود لطف کنید و بگویید که شما دیگر از کجا سر و کله تان در زندگی ما پیدا شد؟!
خط فقر: سر و کله ی من از اول هم در زندگی شما پیدا بود اما چون شما آن موقع هنوز بالای خط فقر زندگی می کردید! میلی به نگاه کردن به زیر پای خودتان نداشتید و من را اصلا نمی دیدید!

خبرنگار: فکر می کنی که ما تا کی باید زیر خط فقر زندگی کنیم ؟!
خط فقر: تا کی اش را که نمی شود دقیق گفت ولی امیدوارم که همچنان، هم من بتوانم شما را در زیر خط خودم ببینم و هم شما بتوانید همچنان نیم نگاهی به بالای سر خودتان بیندازید!

خبرنگار: منظورتان را دقیق متوجه نشدم! اگر می شود کمی بیشتر توضیح دهید؟!
خط فقر: اگر بخواهم خیلی خودمانی توضیح بدهم باید بگویم که امیدوارم همچنان در زیر خط فقر چشم تان به چشم من بیفتد و خدای ناکرده یک وقت نشود که دیگر اصلا همدیگر را نبینیم!

خبرنگار: در آن صورت فکر می کنید که چه اتفاقی می افتد؟!
خط فقر: ممکن است که در آن صورت شما مجبور شوید بروید بالای خط ” قوت لایموت ” زندگی کنید و من هم کلی دلم برای شما تنگ بشود!

خبرنگار: این خط قوت لایموت دیگر چه جور خطی ست، فکر می کنی که بشود در بالای این خط هم زندگی کرد؟!
خط فقر: این خط قوت لایموت خودش که چندان آدم بی کلاسی نیست و تا آن جایی که من اطلاع دارم در آپارتمانش اکسیژن زیادی برای نفس کشیدن موجود است و الان هم به راحتی نمی شود کرایه اش کرد!

خبرنگار: با این حساب ما باید خیلی خوشحال باشیم که هنوز در زیر خط فقر چشم مان به جمال مبارک شما می افتد!
خط فقر: چندان هم خوشحال نباش ! من که قرار نیست همیشه بالای سر تو بایستم ! تا چند وقت دیگر قرار است که من هم اسباب کشی بکنم و بروم پیش خط غنا آپارتمان جدیدی بخرم!

خبرنگار: پس در آن صورت تکلیف ما چه می شود؟!
خط فقر: شما باید کم کم دیگر به فکر اسباب کشی و کرایه کردن آپارتمان جدیدی در همسایگی خط قوت لایموت باشید، البته اگر هم گیرتان نیامد! می توانید بروید زیر خط قوت لایموت زندگی کنید! آن جا آپارتمان هایش چندان گران نیست اما خوشبختانه ابدی ست!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *