پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان با سرمایه‌گذار چینی اجرایی می‌شود

خورنا: مجری طرح فاضلاب آبادان گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این منطقه با سرمایه‌گذار چینی اجرایی می‌شود.

احمد حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در خصوص انجام پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان پیمانکار مربوطه انتخاب شده که پس از تصویب شورای اقتصاد به روش EPCF با سرمایه‌گذاری از کشور چین مبادله پیمان می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان بحث شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب را با هم اشتباه نگیرند، افزود: شبکه فاضلاب شامل لوله‌های زیرزمینی و تصفیه‌خانه فاضلاب شامل فضایی با سازه‌های بتنی برای تصفیه پسماندها و قابلیت انتقال مصرف آنها در بخش‌های کشاورزی و رودخانه‌ها است.

مجری طرح فاضلاب آبادان تصریح کرد: با اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این منطقه از سرمایه‌گذاری خارجی و نیروی انسانی داخلی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا چینی‌ها پروژه را طراحی، اجرا و هزینه‌های مربوط به انجام این طرح را بر عهده می‌گیرند که پس از اتمام کار، دولت در پنج سال به‌صورت اقساط بودجه هزینه شده را به آنها بازمی‌گرداند.

حسن‌زاده در خصوص اجرای این پروژه گفت: چینی‌ها باید درخواست بودجه خود را برای انجام پروژه مذکور به بانک کشورشان داده و با تأمین اعتبار، کار را در این منطقه آغاز کنند.

وی با بیان اینکه این کار با حمایت شورای اقتصاد و بانک مرکزی در حال پیگیری و انجام است، گفت: امیدواریم با انجام این پروژه بتوان مشکل فاضلاب منطقه را به طور کامل برطرف کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *