پذیرش ۹ طرح تحقیقاتی بهبهان در جشنواره خوارزمی

به گزارش خورنا و به نقل از فارس، علی فاکر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان از راهیابی و پذیرش ۹ طرح تحقیقاتی از بهبهان در جشنواره کشوری خوارزمی خبر داد و اظهار داشت: اهمیت و بزرگی این موضوع وقتی نمایان می شود که از کلانشهری مانند تهران تنها دو طرح پذیرفته شده و این درحالی است که از بهبهان ۹ طرح مورد قبول واقع شده است.
وی در خصوص درصد قبولی در مقاطع مختلف تحصیلی در بهبهان گفت: در سال گذشته درصد قبولی در مقاطع ابتدایی ۹۷.۶۳ راهنمایی ۸۱.۱۵  و متوسطه ۷۵.۷ بود.
فاکر تصریح کرد: امسال نیز دو مدرسه تیزهوشان در مقطع راهنمایی دخترانه و پسرانه با ظرفیت هر کدام ۶۰ نفر در بهبهان تأسیس شده و با آغاز سال تحصیلی جدید کار خود را شروع می‌کند.
وی بیان کرد: همچنین به منظور تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های ۲۸ مجتمع آموزشی برای سال جدید، به هر واحد ۲ میلیون تومان اعتبار اعطا کرده‌ایم.
مدیر آموزش و پرورش بهبهان ادامه داد: تاکنون ۲۰ مدرسه قرآنی با ۳ هزار و ۸۶۰ دانش آموز در بهبهان راه‌اندازی شده که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته نیز گفت: تجلیل از ۲۲۰ نخبه علمی، برگزاری ۳۴۷ اردوی برون و درون استانی دانش‌آموزی، کسب ۳۴ رتبه استانی و ۱۵ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری از جمله اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته است.
فاکر پرداخت تسهیلات به معلمان، اجرای ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت تدریس تقویتی رایگان توسط خیرین آموزشی، اعطای وام بلاعوض به ۱۲ نفر، اعطای وام صعب‌العلاج به ۱۷ نفر، برگزاری ۷۷ دوره ضمن خدمت با بیش از ۸ هزار ساعت آموزش و اجرای طرح‌های سنجش سلامت را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته عنوان کرد و افزود: ساختمان‌های خیر ساز و واحدهای آموزشی در دست نوسازی و تعمیر نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و نزدیک به اتمام است.
مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان بار دیگر از کمبود ۶۶ واحد آموزشی برای تک‌نوبته کردن مدارس خبر داد و گفت: در حال حاضر اراضی با کاربری آموزشی در شهرستان کم بوده و این معضل بزرگی برای ما شده زیرا خیر برای ساخت واحد آموزشی اعلام امادگی کرده اما زمینی برای احداث آن واحدها وجود ندارد که از مسئولان تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.