معاون وزیر علوم: جای جشنواره فیلم‌های علمی اهواز خالی بود

خورنا معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز را ضروری دانست.

دکتر سید ضیا هاشمی در حاشیه آیین پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز شب گذشته به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ  گفت: جشنواره فیلم‌های علمی اهواز کاری بسیار مهم و یک ضرورت است چراکه تولید و توسعه فیلم‌های علمی به ترویج علم و بهره‌گیری از هنر برای درونی‌سازی علم و علم‌آموزی در جامعه کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم در دانشگاه‌های ما جای چنین جشنواره‌ای خالی بود که با همت دانشگاه شهید چمران اهواز این خلا برطرف شد و استقبالی که از این جشنواره شد در عرصه ملی و بین‌المللی نشانگر این بود که جامعه دانشگاهی نیازمند و علاقه‌مند به این اتفاق است.

هاشمی ادامه داد: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز به خوبی برگزار شد و در سطح بین‌المللی درخور توجه بود و اختتامیه ان نشان داد که هم علاقه‌مندی و جدیت در این حوزه بالا است و هم سطح جشنواره و کیفیت فیلم‌ها بالا بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما امیدواریم که این جشنواره استمرار پیدا کند و در دوره‌های بعد بهتر، اثرگذارتر و جریان‌سازتر باشد. همچنین امیدواریم رسانه نیز در این حوزه نقش‌آفرینی کنند و سرویس‌های علمی و هنری در این حوزه دست به دست هم دهند و این حرکت را تقویت کنند.