هفتکل ، جولانگاه ماشین های سنگین

خورنا – ظهر بود تازه از سرکار آمدم پس از صرف ناهار میخواستم بقول شعرا دمی بیاسایم، هنوز چشمانم گرم نشده بود که صدای گوش خراشی چرت مرا پاره کرد و از جایم بلند شدم و بطرف منشأ صدا رفتم درب را که باز کردم دیدم که همسایه روبروی با پتک بجان بونکرش افتاده وفارغ از آسایش همسایگان همچنان ادامه میداد … من هم مثل همیشه بخاطرهمان تعارفات معمول حرفی نزدم وبه منزل برگشتم.

 

 

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، سالهاست شهرستان هفتکل که یکی ازشهرهای معدنی استان خوزستان می باشد بخشی از نیروی کار جذب این معادن شدند و وجود معادن سرشار سنگ٬ آهک و سیمان برخی از همشهریان با خرید خودروهای سنگین مانند کشندهای بونکر و جک بادی در این حرفه مشغول بکار می باشند.

 

 

اما نکته قابل توجه اینکه خیابانهای هفتکل سالهاست که جولانگاه این خودروهای سنگین می باشد و محل پارک آنها کوچه پس کوچه های این شهر است و در بسیاری از مواقع عبور ازخیابانهای مانند کوی فرهنگیان و شهید دامغانی با ماشین های سبک به سختی انجام می شود و باید در رانندگی تبحر خاصی داشته باشی تابتوان ازاین کوچه ها که محل پارک این کامیونها میباشد عبور کرد.

 

 

 

و اما مالکان این خودروها بیشتر کارهای از قبیل آهنگری و تعویض روغن و امثالهم را درب منازل خود انجام می دهند و عملاً این محلات به کارگاههای پر سر و صدا و سلب آسایش همشهریان مبدل شده است.

 

 

 

این خودروها در طول شبانه روز و صدای گوشخراش حاصل از جیغ ترمز و تردد آنها هر شهروندی را ازخواب بیدار میکند. بهانه ای که در گذشته دستاویز مالکان این خودروها بود نبود پارکینگ عمومی که آن هم با افتتاح پارکینگ وحدت این کمبود مرتفع گردید ولی همچنان این ترددها و پارک این خودروها باعث ایجاد آلودگی صوتی و زیست میحطی برای همشهریان می شود.

 

 

طی یکسال گذشته شهرداری با نصب تابلوهای پارک و تردد کامیون ممنوع سعی بر رفع این مشکل داشته اما در زیر این تابلوها کامیون های سنگین پارک می کنند و هیچ توجهی به تابلوها ندارند و تردد آنها هم از خیابانهای اصلی شهر انجام میشود.

 

 

بنظر می رسد راهنمایی و رانندگی شهرستان باید سخت گیری بییشتری در این زمینه داشته باشد و البته فرماندار هفتکل هم باید نسبت به این مشکل که سالهاست باعث عدم آرامش شهروندان می باشد٬ تدابیر جدیدی اندیشیده و تذکرات لازم را ابلاغ فرمایند.

 

 

امیدوارم که مخاطبین عزیز و محترم با ارائه نظرات، صدای خود را به گوش مسئولین امر برسانند.

 

 

تهیه کننده: رضا مرادی خواه گل سفیدی