سازمان های مردم نهاد بهترین فرصت برای رفع مشکلات ملی/ بیژن بهوندی

خورنا سازمان های مردم نهاد بهترین فرصت  برای رفع مشکلات ملی امروزه تجربه های راهبردی ، کشور های در حال توسعه ، استفاده از ظرفیت بالای مشارکت مردم در مدیریت امورات عمومی است، سمن ها، نماد پیشرفت فرهنگی و اجتماعی  مشارکت مردم با دولت هستند ، به تعبیری دیگر سازمان های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت و رشد  فکری جامعه هستند و مشارکت مردم از سطح انتخابات ملی در گذشته  فراتر رفته است.

مشارکت مردم در قالب سمن ها یکی از راه کارهای اصلی در ارتقای سلامت، کاهش فقر و  بی عدالتی در سطح کلان  برای سلامت  جوامع امروزی است.

تسهیل در شکل گیری سمن ها سنگ بنای مشارکت عمومی در پیشبرد امور استراتژیک منطقه ای و ملی  است ، رشد و شکوفایی استراتژی های مردمی که میتوانست  در چند سال گذشته حرکت رو به رشد آن تمامی حفره های اقتصادی و مدیریتی کشور را بپوشاند با برخوردهای ممیزی و سلیقه ای مدیران ارشد استانی و کشوری ، متقاضیان پرتلاش و دل پاک را دلسرد ، و از ادامه راه متوقف کردند ، و دریچه های حضور تمام قد برای فعالین و دلسوزان عرصه های مختلف بسته شد.

اینک که با حضور دولتی اعتدال محور و  در راستای برطرف کردن حفره های پیشین  سعی در انجام کاری گذاشته اند باید پر شتاب تر از  گذشته خواستار تسریع در روند بهبود معضلات سمن ها باشیم جوانان این این مرز پر گوهر هر یک اندیشمندی گرانبهایند باید  دست  در دست هم  با  اقتدار و به دور از  هر گونه  تعصبات سیاسی پای در بهبود ، رشد و شکوفایی کشور گذاشت آنچه که امروز لازم است برنامه ریزی دقیقی روی آن انجام شود حوزه های اجتماعی است که نیازمند توجه بیشتر و رسیدگی بهتر مدیران و مسیولان هستند.

سازمان های مردم نهاد بهترین فرصت برای برنامه ریزی ها ی منطقه ای  و فرا منطقه ای هستند و  استفاده از توان سازمان های مردم نهاد ،  توانایی ویژه ای برای دستگاه های اجرایی است تا بر مشکلات غلبه کنند بدون شک افزایش مشارکت مردم با توسعه فعالیت ها و حوزه کاری سمن ها باعث افزایش سطح آگاهی مردم و در نتیجه تسهیل در امور مردم و حل مشکلات ملی می شود.

حمایت های های ارکان مختلف دولت  تنها شعار  های واهی نباشد  بلکه از وجود این سازمان ها  در تمام جلسات دولتی و اقتصادی استفاده کرده و نقطه نظرات آنها که نقطه نظرات مردم  هستند را  در برنامه ها لحاظ کنند . اگر به دنبال توسعه پایدار در کشور هستیم باید نسبت به فعال کردن سمن ها توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه توسعه تنها ساخت کارخانه ها و مراکز اقتصادی نیست بلکه امروز نیروی انسانی حرف نخست را در پیشرفت و آبادانی مهین می زند.

بیژن بهوندی
فعال سیاسی  اجتماعی
۶ بهمن ۱۳۹۳