مقتدایی در جمع اعضای شورای اهواز: بنشینیم و با هم روی موضوعات عمران شهری اهواز توافق کنیم

خورناعبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان سه شنبه شب درجمع دیدار صمیمی  اعضای شورای اسلامی شهراهواز, شهردار و معاونین وی درسالن جلسات این شورا برگزارشد , طی سخنانی همه آنان را برای ارایه خدمات  مطلوب شهری و اجرای هماهنگ طرح های عمران شهری دعوت به همکاری کرد.

استاندارخوزستان احداث بازارمدرن ماهی فروشان درشهراهواز  را به شورای شهراهواز هدیه کرد و گفت : این طرح که پروژه کلانی است سال آینده عملیاتی می شود.

مقتدایی درپاسخ به درخواست برخی ازاعضای شورای شهراهواز درخصوص احداث پل نهم و کمربند سبز اهواز گفت : تامین ۷/۵میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل نهم اهواز جزو تعهدات ماست و تامین می شود. طرح کمربند سبز اهواز هم درقالب مصوبات اخیردولت که ۱۴ مصوبه داشته و اعتبارجداگانه ای می دهد , ادامه می یابد. منتظرابلاغ مصوبه هستیم .

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان  گفت : بحث خدمات شهری جزو مطلوبیت های من است و ازموضوعاتی است که رضایتمندی مردم را درپی خواهد داشت . ما آماده همکاری دراین زمینه هستیم . معاونت عمرانی استانداری با همکاری شهرداری اهواز راهکارهای  لازم برای انجام کار مشترک خواهد ریخت .

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید با این هم افزایی,  شهراهواز را که خدمات آن کفاف سرریزجمعیت را نمی کند , نجات دهیم . طرح هایی درحوزه عمران شهری و خدمات اجرا شود که الگویی برای سایرشهرهای استان خوزستان شود و آن ها نیز طرح های مشابه ای پیاده کنند.

مقتدایی گفت : بنشینیم و با هم , روی موضوعات عمران شهری اهواز توافق کنیم تا از اجرای طرح های جزیره وار جلوگیری بعمل آید. این فرصت یک سال رفت و عقب ماندیم . به راحتی می توانستیم با هم افزایی , کارهای اثرگذاری بصورت مشترک به نفع مردم اجرا کنیم .

استاندارخوزستان خواستار بازنگری درفرهنگ عامه برای پذیرش و استقبال مطلوب از سرمایه گذاران خوزستانی  ساکن مناطق دیگرکشوروحتی مقیم شد و گفت : باید علاوه برتسهیل مراتب اداری , نگاه مان را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذارتغییردهیم . باید فارغ از نگاههای سیاسی و تفرفه افکن , سرمایه گذاران با آغوش گرم پذیرا باشیم .

مقتدایی ازطرح توسعه پایدار خوزستان برای محرومیت زدایی خبرداد و گفت : به  دنبال ردیف بودجه ای برای این طرح که عمدتا موضوعات اجتماعی است , هستیم که درصورت تامین , آن را در۱۲ نقطه ازجمله حاشیه شهرها اجرا خواهیم کرد.

استاندار خوزستان برتعامل بیشتر  بین شهرداری , شورای شهراهواز وحوزه معاونت عمرانی استانداری برای اجرای طرح های مشترک عمرانی تاکید کرد و گفت : اگر بناست اتفاق مثبتی درحوزه خدمات رسانی به مردم خوزستان ،رخ دهد  دروهله اول باید اهواز متحول شود . این به معنی تضییع حقوق سایرشهرهای خوزستان نیست بلکه الگوسازی برای شهرهای دیگرماست .

مقتدایی افزود: دربحث سرمایه گذاری قطعا به کمک شهرداری نیاز داریم . اگراین همکاری نباشد هیچ کار توسعه سرمایه گذاری نمی توانیم انجام دهیم . با این همکاری و تعامل می توانیم سرمایه را بصورت هدفمند هایت کنیم .  با تلفیق اختیاراتی که شورا و امکاناتی که شهرداری اهواز دارد ، کارهای مشترکی می توانیم انجام دهیم .

استاندار خوزستان دراین نشست که به مدت ۳ ساعت بطول انجامید گفت : درموضوعات مربوط به مردم , سیاسی برخورد نکنیم . همه باید زیریک سقف برای خدمت به مردم حرکت کنیم  و دراین راه باید فارغ از جناح بندی های سیاسی از توان و تخصص و تجربه همه , برای خدمت به مردم بهره ببریم . استفاده ازتجربه دیگران درحقیقت استفاده از عمر دیگران بدون ریسک است .

مقتدایی بااشاره به  سخنان شهردار اهواز پیرامون کمبود اعتبارات جاری و عمرانی این شهرداری برای شروع طرح های بزرگ عمران شهری , پیشنهاد داد که تیم مشاوره درقالب موسسه حقوقی و مالی تشکیل دهید تا روی بحث درآمدهای تهاترشهرداری ( جذب درآمد ازمحل فروش امکلاک بصورت قانونی ) کمک کند.