محرومیت مردم شهرک صباغیان بندر امام از مسجد

خورنا با آتش گرفتن تنها مسجد شهرک صباغیان بندر امام، مدت‌هاست که همچنان نقش نبود مسجد بر چهره این شهر سایه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، شهرک صباغیان با جمعیتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار  در بندر امام قرار دارد که تنها مسجد آن چهار ماه پیش بر اثر اتصال برق دچار آتش سوزی شد و همه وسایل موجود در آن از بین رفت.

با وجود شرکت‌های عظیم پتروشیمی و اداره بنادر و کشتیرانی در کنار این منطقه، همچنان نقش نبود مسجد بر چهره این شهر سایه انداخته و هیچکدام از این منابع پردرآمد حاضر به حتی کمک به تعمیر این مسجد نشده‌اند.

به جرات می‌توان گفت تنها دود و آلودگی این شرکت‌های عظیم، نصیب مردم این شهر می‌شود.

در اینجا گفت‌وگو و درددل چند نفر از مردم این شهرک را می‌خوانیم تا شاید مسئولان و دست اندرکاران این شرکت‌ها غبار از چهره این مردم بردارند.

*این مسجد روزی سنگر دفاع مقدس بوده است

علی آلبوغبیش از اهالی این شهرک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام اظهار کرد: این مسجد در زمان هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک محل آماده سازی جوانان جهت اعزام به جنگ بوده و تنها محل آموزش فرهنگی در این شهرک است که از آذرماه سال جاری که بر اثر اتصال جریان برق همه وسایل داخل این مسجد اهم از وسایل صوتی و گرمایشی و سرمایشی و فرش‌های آن از بین رفته‌اند و ما از نعمت این تنها مسجد محروم شده‌ایم.

احمدی یکی دیگر از اهالی این شهرک گفت: چرا با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در این شهرک مسئولان به فکر کمک به بازسازی این مسجد نیستند و ما شاهد این هستیم با وجود این همه شرکت‌های پتروشیمی و اداره بنادر برای تعمیر تنها مسجد این شهرک دچار مشکل باشیم چه اشکالی دارد که به عنوان سرانه فرهنگی مبلغی به این مسجد تعلق می‌گرفت.

وی ادامه داد: ما به هر جا که توانستیم جهت کمک مالی رفتیم اما ناامید برگشتیم اداره اوقاف هم هیچ کمکی به ما نکرد و می‌گویند هیچ اعتباری امسال به این اداره نداده‌اند تا ما بتوانیم قسمتی از مشکل شما را حل کنیم.

*مگر مساجد کانون فرهنگی نیستند؟

محمد عساکره از اهالی این شهرک عنوان کرد: چرا باید مردم این شهرک ماه‌ها از نعمت تنها مسجد خود محروم باشند، مگر مساجد کانون فرهنگی نیستند؟ جوانان ما با از دست دادن تنها پایگاه فرهنگی خود در این شهرک از همه جا ناامید شده‌اند!

وی اضافه کرد: این مسجد در طول هشت سال دفاع مقدس همپای دیگر مساجد بندر امام، کار فرهنگی انجام داده و ایفای نقش داشته و حال دچار این مصیبت شده! با داشتن این شرکت‌ها که به جز آلودگی  سودی برای مردم خوزستان به ویژه بندر امام نداشته‌اند، چه می‌شود اگر مبلغی از محل سرانه فرهنگی به این مسجد کمک کنند تا حداقل شاهد یک کمک ناچیز از سوی این مجموعه‌ها باشیم.

*هیچ سرانه‌ای برای کمک به مساجد تخصیص نداده‌اند

رئیس اداره اوقاف بندر ماهشهر نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، ضمن تایید مشکل مردم این شهرک از بابت نداشتن مسجد اظهار کرد: امسال هیچ گونه سرانه‌ای جهت کمک به مساجد از طرف استان به ما نداده‌اند و منابع داخلی شهرستان هم با نظر کمیته راهبردی است که با گرفتن اعتبارات و کمک‌های داخلی شهرستان با تصمیم اعضای این کمیته توزیع خواهد شد.

جاسم هویزه افزود: در چندین مورد درخواست کمک کرده‌ایم و تنها در یک مورد بدون نظرخواهی از ما به‌عنوان تنها اداره متولی مساجد مبلغی به بعضی از مساجد کمک کرده‌اند که اعتراض خود را به این کار اعلام کرده و مسئولان شهرستان به‌ویژه فرماندار بندر ماهشهر و امام جمعه، قول مساعد جهت مدنظر قرار دادن این اداره در خصوص کمک به مساجد داده‌اند.

وی گفت: در صورت کمک در ماه پایانی یا سال آینده، مبلغی جهت رفع مشکل مردم این شهر در نظر خواهیم گرفت.

هویزه اضافه کرد: تنها چیزی که به دست ما می‌رسد موقوفات است که آن هم باید طبق نظر شخص وقف کننده مصرف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند ایرانی با سلام به اهالی محترم صباغان آقایان آلبوغبیش و احمدی همانگونه که مستخصرید دوستانتان در جندین نوبت به ارگانهای مختلف دولتی نامه نگاری کردند و جواب را کاملا شنیدن و شما هم کاملا آگاه هستید که صباغان در حال جابجای و ساماندهی هست و قرار است در محل جدید التاسیس برای اهالی محترم صباغان مسجد تاسیس شود بعضی از دوستان میخواهند فرصتها را غنیمت بدانن و سوء استفاده کنندتعجبم دراینه که چطور شما از این خبرا بی اطلاع هستید
    • ناشناس تاکی...ماجوانان منتظربمانم
  • Amir آقایون لطفا گول نخورید.خورنا ماهیتش حمایت از ماهشهری جماعته.چندین سال خو مسئولین دست شهردار خائن قبلی مطوری رو باز گذاشتن و تو ۵ سال وقتی باقی شهرها مشغول ساماندهی خانه سازی های بی مجوز بودند شهردار مطوری بیسواد اجازه داد بالغ بر ۸۰۰۰ خانه تصرفی در شهر احداث بشه و تو هر کوچه ی حسینیه به اسم اهل بیت درست کردند و تا کسی نتونه تخریبشون کنه.الان هم این توطعه جدیدشونه که صباغان مسجد نداره.شهرک صباغان یا همون کمپb داره جابجا میشه و اونجا مسجد و دیگر امکانات واسش در نظر گرفته شده.گول نخورید لطفا