پرداخت وام ۲۰ میلیونی با کارمزد ۲ درصد

خورنا مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد دو درصد خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین حسین زاده در نشستی خبری با بیان اینکه، سقف بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه است، افزود: این تسهیلات بدون شرط سپرده گذاری مدت دار پرداخت می شود و الزامی نیز برای مسدودن کردن پول و وجوه نیست.

وی ادامه داد: این تسهیلات در صورت بازگشایی حساب در بانک و براساس عملکرد حساب مذکور و اطمینان بانک به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، تصریح کرد: این بانک تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که ۴۰۰ هزار فقره آن مربوط به سال جاری بوده است.

حسین زاده اظهار داشت: هرچند این بانک براساس ضوابط مجاز است کارمزد چهار درصدی از تسهیلات قرض الحسنه دریافت کند اما تلاش شده تا این رقم به دو درصد کاهش یابد البته ناگفته نماند که این بانک کارمزد صفر تا چهار درصد را برای تسهیلات خود براساس نوع تسهیلات درنظر می گیرد.

به گفته وی، ۷۵ درصد از تسهیلات این بانک با نرخ دو درصد و ۲۵ درصد با نرخ حدود ۴ درصد پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، تصریح کرد: میانگین مبلغ پرداختی در طول فعالیت بانک حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۹ تا ۱۰میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درباره تعداد ضامنین برای ارایه تسهیلات نیز گفت: تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان با یک ضامن معتبر (فرد دارای گواهی کسر از حقوق و یا جواز کسب) و تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان با یک تا سه ضامن پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره چگونگی دریافت کارمزد، گفت: به ازای هر سال دو درصد کارمزد از تسهیلات گیرندگان دریافت می شود.

وی، مانده منابع این بانک را چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کر: این رقم در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

به گفته وی، میزان مطالبات معوق این بانک حدود سه درصد است که البته این رقم به دلیل آن است که طی دوسال گذشته ۳۵ صندوق قرض الحسنه در این بانک تجمیع شده و برهمین اساس دو درصد از معوقات این صندوق ها به بانک منتقل شده است. برهمین اساس معوقات اصلی خود بانک در حدود یک درصد است.

وی از تاسیس انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی در کنار این بانک خبر داد و گفت: این صندوق در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حال ارایه خدمات است.

حسین زاده تعداد شعب این بانک را ۲۸۲ شعبه در سراسر کشور ذکر کرد و گفت: تعداد مشتریان این بانک از حدود یک میلیون نفر در سال گذشته به سه میلیون نفر افزایش یافته و منابع بانک نیز نسبت به ابتدای سال صد درصد رشد داشته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *