رییس جمهور: یکی دو سال آینده خواهید دید که خوزستان کاملا متحول خواهد شد/ از هوای تهران تا اهواز مشکل داریم

خورنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به موضوع ریزگردها هم اشاره کرد و گفت: درباره ریزگردها چه کار کنیم شاید مهندسین نکاتی به دست آورند که بتوانیم مشکلات زندگی مردم را کمتر کنیم اولین گام مهار خاک است که به زمان نیاز دارد و یکی از مباحث اصلی ما با عراق همین ریزگردها است.

 

به گزارش خورنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز – دوشنبه – در مراسم گرامیداشت روز ملی مهندسی  با اشاره به مشکل آب در کشور یادآور شد: استفاده از آب را با مصرف و بهره وری قابل قبول باید ادامه دهیم. دولت کار بزرگی را در خوزستان، استان های غربی و سیستان و بلوچستان شروع کرده است صدها هزار هکتار را به زیر شبکه آبیاری مدرن می برد و در یکی دو سال آینده خواهید دید که خوزستان کاملا متحول خواهد شد.

وی با بیان این که امروز هزاران مهندس و هزاران ماشین آلات در خوزستان کار می کنند و در سیستان و استان های غربی هم همین طور است یادآور شد: ما در کشور کمبود آب و خشکسالی داریم و پیش بینی ها از ادامه خشکسالی حکایت می کند اولین قدم آن است که از آب موجود درست استفاده کنیم آبیاری غرقابی اصراف است.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر مجتهدی فتوا دهد که غرقابی جایز نیست و باید به آبیاری مدرن تبدیل شود حق است.

روحانی با بیان این که در زمینه محیط زیست هم مشکل داریم، افزود: از هوای تهران تا اهواز مشکل داریم و روزهایی با هوای ناسالم در کشور وجود دارد مگر نمی شود مبارزه کنیم اگر ابولا باشد باید مبارزه کنیم و هوای ناسالم هم همین طور البته برخی طرح ها بلندمدت است و ما باید در موضوع سوخت، خودرو ، وسایل گرمازا و کارخانه ها کار کنیم.

وی به موضوع ریزگردها هم اشاره کرد و گفت: درباره ریزگردها چه کار کنیم شاید مهندسین نکاتی به دست آورند که بتوانیم مشکلات زندگی مردم را کمتر کنیم اولین گام مهار خاک است که به زمان نیاز دارد و یکی از مباحث اصلی ما با عراق همین ریزگردها است.

روحانی ادامه داد: البته برخی از مهندسین در کشوری دیگر با ایجاد سد بر روی رودخانه ها برای عراق و ایران مشکل ایجاد کرده اند که مهندسی باید با منافع ملت ها گره بخورد به محیط زیست، فرهنگ دینی و ملی توجه کند.