معاون استاندار: انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای خوزستان است

خورنامعاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، افتخاری برای مردم خوزستان است و انتظار داریم آمار کتابخوان های استان بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله خبیر عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، ضمن تشکر از قاریان و دست اندرکاران حوزه قرآنی که از سراسر کشور مهمان استان خوزستان بوده اند، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در استان خوزستان می تواند برکات زیادی را به دنبال داشته باشد که نزول رحمت الهی از جمله این برکات است.

وی تصریح کرد: امسال در استان خوزستان از ابتدای سال میزبان چندین جشنواره و اجلاسیه مهم معنوی فرهنگی بوده ایم که اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در مهرماه و اجلاسیه سراسری نماز در دی ماه از این موارد بوده است.

خبیر افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان نیز دومین سال متوالی است که در خوزستان برگزار می شود و افتخار بزرگی برای این استان است؛ همچنین افتخار دیگر برای خوزستان که روز گذشته حاصل شد کسب مقام پایتخت کتاب کشور برای شهر اهواز است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران این بود که ما بتوانیم این اتفاق فرهنگی مهمی را در استان خوزستان ایجاد کنیم و فرهنگ کتابخوانی بیشتر در بین مردم نفوذ کند و در مرحله بعد نیز شهر اهواز بتواند با سایر شهرهای دنیا در این زمینه رقابت کند.

وی ابراز امیدواری کرد قرآن از تاقچه ها به متن آید و همه از آن استفاده درست کنیم و اضافه کرد: قرآن همیشه توصیه می کند که عقل را به کار گیرید اگر به قرآن عمل شود بسیاری از مشکلاتی که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی درگیر آن هستیم که ناشی از همین کم ‌توجهی به قرآن است، از بین خواهند رفت و مراجعه به دادگستریها و نزاعها کمتر می شود.