مسئول دبیرخانه ی طرح”اولین پایتخت کتاب ایران”: زیر بنای توسعه ی متوازن تقویت فرهنگ کتابخوانی است

خورنا رضا فریدونی با اشاره به اینکه در این طرح مشارکت تمامی اقشار جامعه از جمله هنرمندان ، ناشران ، ورزشکاران ، کودکان ، نوجوانان ، سالمندان ، افراد کم بضاعت و حتی توان خواهان دیده می شود ، افزود: زیر بنای حرکت به سمت توسعه ی متوازن ، ایجاد بستری های لازم برای توسعه ی فرهنگی است و برای توسعه در زمینه ی فرهنگ نیز باید بتوانیم کتابخوانی را تقویت کنیم.

پس از انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران تمامی چشم ها به فعالیت  های مجموعه ی اجرایی طرح ” اهواز پایتخت کتاب ایران ” دوخته شده است و از پس برنامه های حوزه ی کتاب و کتابخوانی به صورت  موشکافانه  توسط صاحبنظران  و علاقمندان  این عرصه دنبال می شود .
رضا فریدونی مسئول دبیرخانه ی طرح” اهواز پایتخت کتاب ایران” در خصوص این طرح  به خبرنگار شوشان گفت :
بر اساس تفاهم نامه ای که کمیسیون ملی یونسکو با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده است  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به اجرای طرح ” پایتخت کتاب ” در سراسر ایران است . از این رو ما یک پروپوزال جهت اجرای این طرح تدوین و به استانداری خوزستان ارائه کردیم و در راستای اجرای طرح نیز یکسری تفاهم نامه ها با باشگاه فولاد خوزستان ، آموزش و پرورش ، شرکت نفت و ملی حفاری امضا شد و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان پشتوانه ی اجرای طرح برگزیده شد .همچنین همایشی نیز در همین خصوص با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار اهواز برگزار شد .
رضا فریدونی با اشاره به اینکه در این طرح مشارکت تمامی اقشار جامعه  از جمله هنرمندان ، ناشران ، ورزشکاران ، کودکان ، نوجوانان ، سالمندان ، افراد کم بضاعت و حتی توان خواهان دیده می شود ، افزود:
زیر بنای  حرکت به سمت  توسعه ی متوازن ، ایجاد بستری های لازم برای توسعه ی فرهنگی است و برای توسعه  در زمینه ی فرهنگ نیز باید بتوانیم کتابخوانی را تقویت کنیم .
مدیرعامل و دبیر کانون کاشت گفت :
در همین راستا ما تا کنون چندین بار اردوهای اهدای کتاب برگزار کرده ایم همچنین جلسات نقد و بررسی کتاب که همگام با اردوهای پاکسازی طبیعت برگزار شده و حضور در مناطق محروم ، دعوت از نویسندگان بومی ، جلسات نقد و بررسی فیلم و …. نیز در  فعالیت های این مجموعه  دیده می شود .
رضا فریدونی با اظهار اینکه از این پس تمامی مصوبات و شیوه های اجرایی طرح اهواز پایتخت کتاب ایران توسط کمیسیون ملی یونسکو پیگیری می شود ، گفت :
از تمامی تشکل ها و سازمان ها بالاخص سازمان های مردم نهاد دعوت می کنیم که با طرح های خلاقانه و مبتکرانه ی خود مجموعه ی اجرایی طرح اهواز پایتخت کتاب ایران را همراهی کنند .