فرماندار دزفول: ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول جذب شده است

خورنا حبیب الله آصفی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن جلسات این فرمانداری افزود:جذب این میزان سرمایه در دزفول با اعتماد سازی برای بخش خصوصی و فراهم کردن زیر ساخت لازم در زمینه های مختلف تولیدی صورت گرفته است.

وی از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی سپاه در زمینه تولید بذر در دزفول خبر داد و گفت:این اقدام گامی در راستای خودکفایی کشور در زمینه تولید بذر در بخش کشاورزی می باشد.

آصفی گفت:بانک کار آفرین نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال برای احداث کارخانه لوله سازی در دزفول سرمایه گذاری کرده که این کارخانه نیز تا پایان سال کلنگ زنی خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای رونق اقتصادی شهرستان دزفول افزود:کارخانه قند دزفول نیز با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط چهار سرمایه گذار در دزفول احداث خواهد شد، ضمن اینکه توافق لازم برای احداث کارخانه پتروشیمی با بانک کارآفرین صورت گرفته است.

معاون استاندار خوزستان در خصوص احداث کارخانه فولاد دزفول نیز گفت: این کارخانه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و پیش بینی می شود فاز نخست آن شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

فرماندار ویژه دزفول بر حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان تاکید کرد و گفت:با اجرای این طرح ها شاهد توسعه هرچه بیشتر شهرستان دزفول و افزایش اشتغال خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت:پیچیدگی روابط اجتماعی در شهرستان دزفول موجب شده تا از یکسال و نیم پیش فعالیت های تبلیغاتی برخی افراد در دزفول آغاز شود.

فرماندار دزفول به ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی شهرستان هشدار داد تا ضمن حفظ و حراست از اموال دولتی ، مراقب باشند با برخی فعالیت های سیاسی موقعیت نظام را زیر سئوال نبرند.

آصفی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی بر استفاده از ظرفیت های گردشگری این شهرستان تاکید کرد و خواستار همکاری مسوولان ادارات در ایجاد اشتغال در این زمینه شد.

وی گفت:باید از ظرفیت راهیان نور در راستای توسعه گردشگری و فروش صنایع دستی دزفول استفاده کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموز پسر در قالب طرح راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند و ۸۰۰ نفر از دانش آموزان دختر نیز به این اردوی معنوی اعزام خواهند شد.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد افزود:کاروان یکهزار نفره بسیجیان دزفول هفتم اسفند ماه به یادمان ۳۴ شهید اتوبوس گردان بلال دزفول در روستای ابوشانک آبادان اعزام می شود.

وی همچنین به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت زدایی در این شهرستان پرداخت و گفت:منطقه احمدفداله از مناطق محروم شهرستان دزفول می باشد که بیش از ۶۰ درصد مساحت دزفول را شامل می شود.

سرهنگ محتشمی راد اظهار کرد:با احداث ۲۰ چشمه آب و ۲۱ کیلومتر لوله گذاری با پنج میلیارد ریال اعتبار توسط قرارگاه کوثر سپاه ، ۱۲ روستا با ۳۸۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت دزفول گفت:آبرسانی به ۹ روستای دیگر نیز در دست اقدام است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال با ۱۰ کیلومتر لوله گذاری به بهره برداری می رسد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول نیز گفت:طرح آبرسانی به روستاهای توت علیا ، توت سفلی ، گاومیر ، چنبره و توسعه شبکه آب روستاهای انقلاب و کهنک آماده بهره برداری است.

محمدرضا رحمتی مهر، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۴۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:این اعتبار توسط قرارگاه کوثر سپاه پاسداران تامین شد.

وی از پیگیری برای اجرای طرح آبرسانی به ۵۵ روستای محروم احمدفداله دزفول با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال در قالب طرح برکت خبر داد.

شهرستان دزفول در شمال خوزستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷۶ هزار هکتار وسعت ، دارای ۷۰۴ آبادی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دزفولی ان شالله شاهد عدم تبعیض دراختصاص بودجه به همه شهرهای استان باشیم واین حس بدبینی که در مردم متدین واانقلابی شهرستان دزفول بوجود آمده را مسئولین ازبین ببرند.