پرونده ۱۳۰ میلیاردی یک شرکت اقتصادی در دزفول به مصالحه انجامید

خورنا از روابط عمومی مرکز امور شورای حل اختلاف کشور، ‘عبدالعباس زبیدی نیا’ روز شنبه در این خصوص افزود:با مصالحه این پرونده مالی متعلق به شرکت مواد غذایی تکین با همکاری دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان دزفول از یک بحران بزرگ اقتصادی در منطقه جلوگیری شده و زمینه برای پرداخت مطالبات مردم از این شرکت فراهم شد.

وی با بیان اینکه ،شرکت مواد غذایی تکین دارای شعب بین المللی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ترکیه و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس ، آسیا و آمریکا می باشد، افزود:این شرکت با مشارکت ۵۰ درصدی در قالب اخذ وام و تسهیلات از محل سپرده مردم نزد بانک ها ، به صورت مستقیم در صندوق قرض الحسنه پیروان نبوت دزفول اقدام به ایجاد سپرده های سرمایه ای نموده است.

زبیدی نیا اظهار کرد: همچنین این شرکت اقدام به توزیع سود مطابق شاخص سازمان اقتصادی اسلامی و رعایت ضوابط بانک مرکزی برای سه هزار و ۵۶ خانوار تحت پوشش فعالیت اقتصادی نموده و زمینه اشتغال و حل مشکلات اقتصادی از جمله ازدواج، تحصیل، هزینه های درمانی و مسکن در قالب توزیع وام و سود حاصله را فراهم کرده است.

معاون قضائی دادگستری استان خوزستان گفت:این شرکت اقتصادی از دو سال پیش به علت افزایش تولید، مشکلات اقتصادی و تورم بین المللی و داخلی قادر به جبران بازگشت مطالبات مردم نبوده و با توجه به سیرنزولی و روند کاهش اعتبارات ، مشکلات جدی و غیرقابل جبرانی برای افراد تحت پوشش ایجاد کرده است.

رییس شورای حل اختلاف خوزستان همچنین اضافه کرد: شرکت اقتصادی تکین با تعطیل کردن برخی واحدهای تولیدی و ناتوانی صندوق قرض الحسنه تحت پوشش در توزیع وام و بازگرداندن اصل سرمایه و سودهای حاصله به مردم ، در نظام اقتصادی منطقه مشکل ایجاد کرده بود که با کمک اعضای شورای حل اختلاف دزفول ، بحران اقتصادی کنترل شد.

وی گفت:به شرکت مواد غذایی تکین دزفول فرصت داده شده تا مطالبات مردم را در فرصت مالی کوتاه دو تا شش ماهه به اضافه سود آن حداکثر تا چهارم خرداد ماه سال ۱۳۹۴ پرداخت کند.