معاون استاندار از برگزاری جشنواره معرفی فرهنگ در دزفول خبر داد

خورنا حبیب‌الله آصفی امروز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به منظور آماده سازی و تجهیز مسیرهای ورودی شهرستان برای عید نوروز، اقداماتی همچون رنگ آمیزی جداول، حاشیه سازی بلوار و پیاده روها، تامین روشنایی تمام مسیرهای ورودی و سامان دهی این مسیرها برای فروش محصولات صنایع دستی و سوغات دزفول توسط شهرداری‌ها در دست اجراست.

وی در خصوص اسکان مسافران نوروزی عنوان کرد: مکان‌های مختلفی جهت اسکان مسافران در نظر گرفته شده و با مهمانسراها نیز در این رابطه گفت‌وگو شده، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با جدیت بر بهداشت و مواد غذایی این مهمانسراها نظارت خواهد کرد.

فرماندار ویژه دزفول، برپایی جشن سال تحویل در این شهرستان را از دیگر برنامه‌های نوروزی شهرستان عنوان کرد و گفت: به همین منظور قرار است شب عید نوروز در پارک دولت با حضور گسترده مردم، سفره هفت سین چیده و جشن بزرگی را برپا کنیم که در صورت امکان این جشن در دیگر شهرهای اطراف دزفول از جمله شمس آباد و صفی آباد نیز برگزار می‌شود.

آصفی با بیان اینکه در ایام نوروز با همکاری اداره میراث فرهنگی تعداد زیادی اتوبوس جابه جایی مسافران را انجام می‌دهند، اضافه کرد: این اتوبوس‌ها که به صورت پراکنده در سطح شهر مستقر می‌شوند، رفت و آمد مسافران به مکان‌های تاریخی و گردشگری از جمله بافت قدیم و اطراف رودخانه را بر عهده دارند.

وی به برگزاری جشنواره‌ای با مضمون معرفی فرهنگ دو شهرستان دزفول و بهبهان اشاره کرد و گفت: این جشنواره به منظور معرفی دو فرهنگ هم‌طراز دزفول و بهبهان و با نمایش آداب و سنن، پوشاک و غذاهای این دو شهرستان در ایام نوروز در دزفول برگزار می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول در پایان افزود: برگزاری یک سمینار برای معرفی نوروز با حضور یکی از شخصیت‌های طراز اول فرهنگی کشور از دیگر برنامه‌های نوروزی ما در دزفول است.

به گزارش خبرنگار ما بافت تاریخی با قدمتی هزار ساله، پل قدیم ساخته شده در دوره ساسانیان، رودخانه خروشان دز به همراه آسیاب‌های قدیمی، بازارچه قدیم، خانه تیزنو، حمام و موزه کرناسیون از جمله آثار تاریخی شهرستان دزفول است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *