ریزگردها به معضلی امنیتی تبدیل شده است

خورنا سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: بحث ریزگردها یکی از معضلات زیست محیطی است که به معضلی اجتماعی و حتی امنیتی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رعایایی پیش از ظهر امروز در کنفرانس ملی علوم و مهندسی محیط زیست در اهواز اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این همایش به عنوان اولین کنفرانس ملی علوم مهندسی و محیط زیست راهکاری برای حل معضلات منطقه ای استان خوزستان باشد.

وی افزود: استان خوزستان با داشتن ۲۶۰ هزار دانشجو و ۱۰۸ مرکز آموزش عالی مشغول به انجام امور آموزش عالی است که از این تعداد فقط ۲۶ هزار دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی استان هستند.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: دانشگاه چمران اهواز، دانشگاه بزرگ منطقه جنوب غرب و مادر است و پنج دانشگاه استانی در دزفول، بهبهان، خرمشهر، رامین و اخیرا هویزه را دارد و سهم خود را در توسعه آموزش عالی خوب ایفا کرده است.

رعایایی عنوان کرد: دانشگاه چمران هواز ۱۰۷ هزار هکتار است و ۱۷ هزار دانشجو در رده های مختلف دارد.

وی ادامه داد: پتانسیل خوبی در پژوهش و آموزش داریم که با آن باید پاسخگوی مطالبات مردم استان و منطقه و مسئولانی که نیازمند امر تحقیقات و پژوهش هستند، باشیم.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بحث ریزگردها یکی از معضلات زیست محیطی است که به معضلی اجتماعی و حتی امنیتی تبدیل شده است.

رعایایی ادامه داد: قبلا مشکلات زیست محیطی را کم اهمیت تلقی می کردند ولی امروز کار به جایی رسیده است که آینده را به علت تغییرات ایجاد شده تیره می بینیم.

وی تاکید کرد: آمادگی این را داریم که پتانسیل های دانشگاه را در خدمت حل معضل گرد و غبار قرار دهیم.