در نشست شورای اداری شهرستان های خرمشهر و آبادان؛

استاندار: از ظرفیت منطقه آزاد اروند جهت توسعه منطقه به خوبی استفاده نشده است

خورنااستاندار خوزستان، حقوق مردم استان را از اصول غیر قابل معامله خواند و گفت:در مدیریت مدیران، اقدامی ماندگار است که در آن قدمی در راستای رفع مشکلات مردم برداشته شود.

‘عبدالحسین مقتدایی’ عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان های خرمشهر و آبادان در فرمانداری آبادان، از شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری به عنوان دو اصل ضروری در مدیریت یاد کرد و گفت:مدیران نیز باید فارغ از هرگونه نگاه حزبی و جناحی، در راستای احقاق حقوق مردم استان گام بردارند.

وی نگاه مدیریت عالی استان را توزیع اعتبارات در شهرستان ها را بر اساس آمایش سرزمینی و تحقق عدالت اجتماعی خواند و گفت:سال جاری از سال هایی بود که این دو اصل در توزیع اعتبارات شهرستان ها مد نظر قرار گرفت.
استاندار خوزستان با بیان توانمندی شهرستان های آبادان و خرمشهر در توسعه پایدار، افزود:سازمان منطقه آزاد اروند نیز با هدف رونق همه جانبه این دو شهرستان و بازگشت این دو شهرستان به روزهای طلایی گذشته تشکیل شد ولی در سال های گذشته از این فرصت به خوبی استفاده نشد.

رئیس شورای اداری استان خوزستان تصریح کرد:از دیگر فرصت هایی که این منطقه برای توسعه دارد، اتاق های بازرگانی دو شهرستان است که این تشکیلات، در سال های قبل از انقلاب حتی با اتاق تهران نیز رقابت می کرد و لازم است، این فرصت اقتصادی دوباره احیا شود.

مقتدایی تاکید کرد:فرصت ها به سرعت می گذرد و اگر برای رونق منطقه از فرصت هایی نظیر اتاق بازرگانی دو شهرستان، سازمان منطقه آزاد اروند و تعاونی های مرزنشینان استفاده مطلوب نشود، دیگران از این فرصت ها به نفع خود استفاده می کنند.

استاندار خوزستان با بیان ضرورت نمود فعالیت های سازمان منطقه آزاد اروند در اقتصاد مردم منطقه و استان، گفت:بیش از یک میلیارد دلار جنس از شلمچه به عراق صارد می شود، سوال اینجاست که سهم بازرگانان آبادانی و خرمشهری در این صادرات چه میزان بوده و این میزان صادرات تا چه حد در اقتصاد منطقه تاثیر گذار بوده است؟

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه آبادان، چوئبده و مینوشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی دو شهرستان برگزار شد.