آزادی زندانیان غیرعمد با پرداخت ۱۰۰۰ تومان

خورنامدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه سه برابر ظرفیت زندانهای کشور زندانی داریم، گفت: با هزار تومان می توانیم در آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد و غیر کلاهبردار سهیم باشیم.

«سید اسدالله جولایی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه مردم سال گذشته از طریق «آی تی ام» ها، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند، گفت: مردم می توانند حتی کمک های زیر میلیونی (خرد) خود را نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند و بر اساس محاسبات اگر هر فرد ایرانی یک هزار تومان به حساب ستاد دیه واریز کند امکان آزادی همه زندانیان مزبور در کشور فراهم می شود.

وی همچنین با بیان اینکه مردم می توانند از طریق خودپردازهای ملت، رفاه، تجارت و صادرات به حساب های ستاد دیه پول واریز کنند، افزود: شماره حساب ۷۴ / ۷۴ نزد بانک ملت شماره مرکزی، شماره حساب ۷۷۷۷ نزد بانک تجارت شعبه مرکزی، شماره حساب ۲۲۴۰ نزد بانک رفاه شعبه مرکزی، شماره حساب ۰۱۵۵۵۵۰۰۰۰۰۰۴ بانک ملی شعبه طالقانی و حساب ارزی به شماره ۳۰۰۲۵۵۱۲ بانک ملی، شماره حساب های هستند که مردم می توانند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پول واریز کنند.

وی خاطر نشان کرد: مراجعات مردم به این خودپردازها برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری بسیار خوب است طوری که امسال ۵۴ هزار و ۶۱۱ نفر برای واریز پول جهت کمک به آزادی این گروه از زندانیان به خودپردازها مراجعه کرده اند و در مقایسه با مدت مشابه که ۱۵ هزار نفر بودند رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را شاهد هستیم .

** آزادی شش هزار و یکصد زندانی جرایم غیرعمد در ۱۰ ماه

جولایی خاطر نشان کرد: شش هزار و یکصد زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار از ابتدای امسال تا کنون از حبس آزاد شده اند که ۲۵۰ نفر آنها زن بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه شاهد افزایش مصدومیت و فوت کارگران در حوادث کارگاهی هستیم، اظهار داشت: عدم توجه به ایمنی کار در کارگاهها مخصوصا بالابرهای نامطمئنی که در طبقات نصب می کنند، موجب افزایش مصدومیت و فوت کارگران در حوادث کارگاهی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برای حفر چاه به سیمهای برق توجه نمی کنند و از این طریق کارگر آسیب می بیند.

جولایی خاطر نشان کرد: مسوولان در تشکیلات موازی کاری نکنند و به این مسایل اهتمام ویژه ای داشته باشند چون این موضوع به اطلاع رسانی نیاز دارد.

مدیر عامل ستاد دیه از برگشت خوردن چکهایی فراوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳هزار و ۸۰۰ چک برگشتی و زندانی به همین منظور داریم.

وی مهریه های سنگین را نیز نمونه ای دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار عنوان کرد و گفت: بدون اغراق باید بگویم که جوانانی که خود حتی یک سکه بهار آزادی را ندیده اند، مهریه ۲۰۰۰ سکه ای معین می کنند و به دنبال مطالبه آن برخی اکنون در زندان هستند.

** برای جوانان اشتغال ایجاد کنید

مدیر عامل ستاد دیه کشور دلیل عمده افزایش جمعیت کیفری و زندانها، بیکاری عنوان کرد و خطاب به مسوولان گفت: برخی برای اداره کردن زندگی به اجبار دست به سرقت زده یا به خرید و فروش مواد مخدر روی می آورند.

جولایی تاکید کرد: مبادی که موظف به ایجاد اشتغال هستند مانند وزارت صنعت و معدن، وزارت کشاورزی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید ایجاد اشتغال کنند، ما چه در کشاورزی و دامپروری و چه در صنعت عقب هستیم و به نیروی بیشتر در این راستا نیاز داریم.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در همین قسمت ها محقق می شود.

جولایی ادامه داد: زمینه ها باید بگونه ای فراهم باشد که جوانان وقتی از سر کار برمی گردند به قدری خسته باشند که فکر سرقت و یا خلاف به سر آنها نزند .

** بیش از سه برابر ظرفیت، زندانی داریم

مدیر عامل ستاد دیه با بیان اینکه بیش از سه برابر ظرفیت، زندانی در کشور داریم، گفت: این تعداد زندانی در شان نظام جمهوری اسلامی با این همه منابع و امکانات نیست.

جولایی طلبکاران و اولیای دم را یکی از بزرگ ترین خیران عنوان کرد و گفت: برای آزادی زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار که به بیش از ۲ هزارو ۸۷۷ میلیارد تومان پول نیاز بود، طلبکاران و اولیای دم از یکهزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در هشت سال گذشته گذشت کردند که این ستودنی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *