تصاویر: نمایندگان خوزستان با ماسک در مجلس حضور یافتند +گزارش

خورنا نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ ماه پارلمان، در اعتراض به وضعیت نامناسب و آلوده هوا و عملکرد نامناسب دستگاه‌های ذی‌ربط در قبال این معضل، با «ماسک‌» در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

به گزارش خورنا،  اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در زمان نطق قبل از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیأت رئیسه حضور یافتند.

مجلس ماسک

صید عیسی دارایی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه حل بحران گرد و غبار خوزستان به زمان زیادی نیاز دارد، گفت: اگر خود رئیس جمهور مرتباً پای کار باشد و به مدت یکسال کار مداوم صورت گیرد، شاید نتیجه ای حاصل شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، در جمع مسئولان شهرستان اندیمشک افزود: اخیراً وزیر نفت گفته بودند: «من پولی ندارم که بخواهم در این زمینه صرف کنم» و من در جلسه با مسئولان محیط زیست به ایشان گفتم: نفت شما را که کسی نمی خرد!!! حداقل آن را صرف فرونشاندن گرد و خاک کنید تا مردم خوزستان چنین مشکلاتی را نداشته باشند.مجلس ماسک۲

وی تصریح کرد: این معضل هم مانند زلزله، یک بحران است و همانگونه که در هنگام زلزله تمام امکانات بسیج می شود امروز نیز گویی سقف آسمان شکافته شده و بارانی از خاک بر سر مردم خوزستان باریدن گرفته و بر جسم و روح مردم و صنایعی مانند برق و کشاورزی، مدارس، مصرف آب و مواد غذایی و حتی فرار مغزها تأثیر گذاشته است و این منطقی نیست که ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خوزستانی چنین وضعی داشته باشند.مجلس ماسک۳

دارایی گفت: مقام معظم رهبری دستورات لازم را به دولت داده اند و دولت هم تشکیل جلسه داده و جلسه بعدی دولت هم به بحث خوزستان اختصاص پیدا می کند علاوه بر آن، اعتراضات و مصاحبه های زیادی هم از طرف نمایندگان نسبت به این مسئله صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۳ سال است که مشکل گرد و غبار را داریم و خشکسالی های پی در پی هم باعث تشدید این مشکل شده که اگر کار مهندسی روی این مسئله انجام شود و هرکس به وظایف خود عمل کند بخش عمده ای از این معضل حل خواهد شد.

مجلس ماسک۴
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد آن بخش از مسئله ریزگردها که به عراق مربوط می شود توافقاتی با عراقی ها داشته ایم اما متأسفانه با حمله داعش به این کشور توافقات یادشده بلاتکلیف مانده است.