علیرضا احمدی/

پلی که بموقع بهره برداری شد

علیرضا احمدی – خورنا قرار بود بیست و یکم بهمن به رسم همه اتمام فعالیت های عمرانی، مراسم افتتاحیه پل شهید دقایقی(پل سوم) با حضور مسوولان استان برگزار شود که بدلیل آلودگی هوا و همدردی مسوولان شهری با شهروندان اهوازی به زمان دیگری موکول شد.

با این وجود این پل خوشبختانه بصورت غیررسمی مورد استفاده و بهره برداری مردم قرار گرفته و خاطره ی تلخ ترافیک پل سوم برای همیشه با اهوازی ها خداحافظی کرده است.

در سالهای گذشته، ترافیک سنگین پل در ساعت های مختلف، باعث تکدر خاطر و آزردگی مردم می شد. با این وجود به حق باید گفت مدیران سابق و اسبق، جسارت لازم برای آغاز پروژه به این بزرگی را نداشتند چرا که بیم آن بود که نتوانند بموقع آنرا به بهره برداری برسانند و مشکلات مردم افزون شود و آنان بیشتر زیرسوال بروند. اما دیدیم و دیدید که این پروژه دقیقا در همان بازه زمانی که اعلام شده بود به پایان رسید بی آنکه زحمت چندانی متوجه شهروندان باشد و اینک در روزهایی که گرد خاطره ی تلخ غبارآلودگی های سال های اخیر بر چهره شهرمان دوباره ظاهر شده، بهره برداری از یک پروژه مهم شهری و رفع یک گره بزرگ ترافیکی شاید مرهمی بر این رنج ها باشد.

سیدخلف موسوی و همکارانش در شهرداری اهواز بخوبی نشان دادند با همان مدیران و کارکنان و منابع مالی و… می توان کارهای بزرگ و زیربنایی در موعد مقرر انجام داد. کارهایی که اگر انجام نمی شد هم همان وقت و انرژی و منابع هم صرف امورات روزمره و پروژه های نه چندان مهم دیگر می شد.

این بهره برداری مردمی از پل شهید دقایقی در فرجه ی زمانی که شهردار اهواز پیشتر وعده داده بود را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این همت و عزم جهادی همچنان تداوم یابد و بزودی شاهد پایان عملیات اجرایی زیرگذر شریعتی و آغاز عملیات تقاطع غیرهمسطح چهارشیر بعنوان دو پروژه مهم دیگر شهرمان باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *