اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای کاهش ریزگردها

خورنا نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در نهایت هیات دولت مقرر کرد به صورت فوری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاشت نهال در کانون های خیزش غبار در استان خوزستان و بیابان های اطراف استان اختصاص یابد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات دولت در مصوبه ای ۳۰۰ میلیارد تومان برای کاشت نهال در کانون های خیزش غبار و ریزگردهای خوزستان اختصاص داد.

‘ناصر سودانی’ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت آب و هوایی استان خوزستان و مشکلات ناشی از ریزگردها در این استان افزود: در هفته گذشته مجمع نمایندگان استان خوزستان در جلسه ای که با ‘معصومه ابتکار’ رییس سازمان حفاظت محیط زیست داشتند، از وی خواستند تا مشکلات این استان را در هیات دولت مطرح کند.

وی تصریح کرد: ابتکار نیز با کمک کارشناسان این سازمان، گزارش های عملیاتی و میدانی درباره ریزگردهای خوزستان تهیه و آن ها را به هیات دولت ارایه کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در نهایت هیات دولت مقرر کرد به صورت فوری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاشت نهال در کانون های خیزش غبار در استان خوزستان و بیابان های اطراف استان اختصاص یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: متاسفانه خشکیده شدن تالاب هورالعظیم باعث این مشکلات در استان خوزستان شده به شکلی که جلگه نیمه خشک هورالعظیم را تبدیل به بیابانی کاملا خشک کرده و این منطقه در سال های اخیر به یکی از خیزش گاه ها و کانون های اصلی برخاست غبار تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان استان خوزستان از ریاست جمهوری و هیات دولت می خواهند که برای این منطقه تدبیر کنند، چرا که حیات مردم و سلامتی آن ها مهمتر از درآمد نفتی است.

سودانی با بیان این که وزارت نفت باید براساس قانون، یک سوم از درآمدهای نفتی را در مناطق نفت خیز هزینه کند، اضافه کرد: متاسفانه وزارت نفت به تعهدات خود فقط در حد ۱۰ درصد عمل کرده است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه اخیر دولت، وزارت نفت موظف شده که ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی هورالعظیم را احیا کند اما متاسفانه فقط ۲۵ هزار هکتار از این میزان که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد می شود را احیا کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: این ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و دو ارگان جهاد نصر و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار خواهد گرفت.

گفتنی است شهر اهواز مرکز استان خوزستان از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان شناخته می شود که ریزگردها باعث مشکلات تنفسی ساکنان این شهر شده است.

سالانه حدود ۲۲ هزار نفر در استان خوزستان به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • كيارش خدا از ما رو برگردانده طبیعت با ما قهر کرده است خدا که میزند بنده هم ولکنا نیست بیشتر تو سر خودش میزنه خسارت این گرد و خاک و خشکسالی حساب ندارد.قهر طبیعت با غباری از خاک نشسته بر سر سبزی صحرا و دشت دمن مرده محصولات غبار الود غمی عمیق به دل هر بیننده میگذارد اشک خدا شروع به باریدن کن دلتنگتم و الا دلگیر میشوم از این همه نادیدنی ها بیایید با طبیعت اشتی کنیم تا خدا ما را سرذوق دو باره بیاورد.. گویی خداوند زده تو ذوق مان.
  • یک خوزستانی خارج از استان سلام خسته نباشید یک پیشنهاد دارم امیدوارم ترتیب اثر بدهید. رتبه شما در آلسکا زیاد خوب نیست.علت آن هم تنها بودن شما در فضای رسانه ای استان خوزستان است. همیشه گفتن یک دست صدا نداره. این را میتوان از بازتاب اخبار گرد و خاک در سطح سایتهای خبری کشوری دید!! آنها اصلا شما سایتهای خوزستانی را ندیدن!! چون کم بازدید هستید و در آلسکا دیده نمیشوید اثری هم در سطح کشور نداشتید. خبرگزاری فارس به تنهایی جور همه سایتهای استان را در گرد و خاک کشید.اینم خودش برای شما سایتهای خوزستان عیب بزرگی بود. شما بیایید با چند سایت مستقل و از شهرهای مختلف استان طرح برادرخواندگی بریزید تا هم تبلیغ سایت شما در آن سایتها صورت گیرد و هم تبلیغ سایت آنها در سایت شما.اینجوری بیننده سایت شما بیشتر میشود.البته هیچ اثری هم بر استقلال شما نخواهد داشت. خیلی ها در فضای وب اصلا سایت شما را نمیشناسند.باور کنید. تبلیغات شما خیلی ضعیف است.وگرنه سایت شما خیلی بهتر از رهیاب نیوز یا خوزنیوز است.اما فاصله شما با آنها خیلی زیاد است. حداقل با ۱۰ سایت خوب معتدل و پربازدید از شهرهای مختلف استان اشتراک بشوید آنوقت خواهید دید بیشتر دیده میشوید.بیشتر تبلیغات به شما خواهند داد. سایت های خوزنا-شوشان-دزنیوز-صدای آبادان-و سایت هایی از شهرهای ماهشهر بهبهان شوشتر ایذه و .... هرکدام که با افکارتون نزدیکترند خوبه. موفق باشید.