مهدی مکارمی/

همه با هم می آییم

مهدی مکارمی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز – خورنا اینجا ما درد دل هایی داریم. گرد و غبار، این روزها، حالمان را گرفته است. می شد بهتر و بیشتر از اینها تدبیر و تلاش کرد که امروز، خاک میهمان ناخوانده مان نباشد…

اما فردا، عید ماست.

روزی که مردم ما فارغ از هر گرایش و خط و رنگ و زبانی، آرمان های مشترکی را فریاد زدند. برایش خون دادند و ایستادگی کردند. تک تک کوچه پس کوچه های شهر، از یاد و خاطره ی شهیدی عطرآگین شده است.

شهیدانی که همگی، مثل من و شما آرزوهای زیبای جوانی را داشتند. اما همه را فدا کردند، برای امروز ما. این روزها و ماهها، پیکر شهدایی گمنام در شهرهامان، اشک مادران شهید را بر گونه هایشان جاری می کند.

ما روزها و ماه های دشواری پشت سر گذاشتیم. روزها و شب های بسیار، زیر بمباران دشمن، زانو نزدیم. غرور و عزت مان را حفظ کردیم و حالا که در چهار گوشه ی همسایگی ما، دیگران زجرها و رنج های تحمل نشدنی را تجربه می کنند و غرورشان پایمال می شود ما بخودمان می بالیم که به برکت جانفشانی جوانان فداکار میهن، اینک پرامید و بانشاط و سرزنده به آینده های روشن می اندیشیم. در این راه ناملایمتی ها و دشواری ها را تحمل می کنیم تا آنها که دشمن مشترک همه ما هستند را ناامیدتر از گذشته کنیم.

راهپیمایی فردا فرصتی است برای همین. ۲۲ بهمن از آن این دولت و آن دولت نیست. ۲۲بهمن از آن ماست، از آن مردم ماست. ما فردا دست در دست هم می آییم تا دل مادران شهید سرزمین مان را شاد کنیم.

می آییم تا دولتمردان ما به پشتوانه این حضور، از منافع مان در عرصه بین الملل دفاع کنند و با حفظ غرور و عزت نفس مان، جلوی تضییع حقوق مان توسط صاحبان خودخوانده زمین را بگیریم. آرمانی که رهبری فرزانه انقلاب بارها آن را به جهانیان گوشزد کرده استا