امام جمعه دزفول: مسئولین بجای شعار دادن در رابطه با گرد و غبار، اقدام نمایند/ نان برخی نانوایی ها قابل خوردن نیست/ انتقاد از وضعیت بهداشت بیمارستان بزرگ دزفول

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، حجت الاسلام و المسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی” امام جمعه دزفول در خطبه های امروز این شهرستان ، نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی را گرامی داشت و گفت : در این روز همافران پس از اعلام همبستگی با حضرت امام (ره) ، کار بزرگ و سرنوشت سازی را انجام دادند و ارتش از سرکوب ملت اجتناب کرد و توطئه به تقابل کشانده ارتش و ملت بواسطه این اقدام خنثی گردید و این اقدام نیروی هوایی ، کمر طاغوت را شکست و سقوط رژیم پهلوی را قطعی کرد .

اهم سخنان مطروحه حجت الاسلام قاضی دزفولی در خطبه ی دوم نماز جمعه امروز ، در پِی می آید :

** برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم در روز ۲۲ بهمن ماه ، همانند خود انقلاب عظمت دارد و بی نظیر است ، و این حضور حماسی خود کاری ارزشمند است برای تداوم انقلاب اسلامی تا زمانی که تمامی آرمان هایش محقق گردد . ملت بیدار و با بصیرت از تمامی اقوام و اقشار ، با تمام وجود در روز ۲۲ بهمن ، در صحنه حاضر شده و حماسه ای عظیم را در برابر دشمنان به نمایش بگذارند . ملتی که ۳۶ سال در جهت دفاع از آرمان های انقلاب ، پشت رهبر خود ایستادند .

** خوشبختانه چهارمین ماهواره فضایی با همت جوانان عزیز دانشمندان به هوا پرتاب گردید .

** رهبر عظیم الشانمان پیامبرگونه و با صدور پیام خود ، قصد داشتند تا حقانیت جوانان غرب را بیدار نمایند .

** ما وضعیت الانمان را مرهون خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می باشیم .

** ما به کسی باج نمی دهیم و با تمام وجود در برابر دشمنان ، شعار هیهات منه الذله سر خواهیم داد .

** ملتی که به حرف رهبرش گوش کند ، شکست نخواهد خورد .

** ان شاءالله با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده است ، نسخه مستکبرین بزودی پیچیده شده و پرچم توحید برپا گشته تا ان شاءالله هر چه سریعتر مصلح جهانی ظهور کرده جهان را از لوث ظالمین پاک نماید .

** وی با اشاره به اقدام اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : از وزارت ارشاد درخواست داریم تا دغدغه مومنین ، مراجع و علما را مد نظر قرار داده و برای امور خلاف شرع مقدس ، مجوز صادر نکند .

** مساله گرد و غبار و ریزگردهای روزهای اخیر خوزستان و برخی استان های همجوار به گفته کارشناسان ، منشا داخلی در استان خوزستان داشته است . این که دیگر مساله ای داخلیست ، پس مسئولین بجای شعار دادن ، اقدام نمایند و بواسطه صبر و نجابت مردم عزیز خوزستان و استان های همجوار ، دست روی دست نگذارند . مسئولین که دیگر توان مالچ پاشی و درختکاری را دارند ، پس فقط به توزیع ماسک و آماده باش آمبولانس ها بسنده نکنند .

** همانطور که در خطبه های چند هفته پیش هم درباره وضعیت نان در سطح شهرستان دزفول تذکر دادم ، باید بگویم که کیفیت نان در برخی از نانوایی ها اسفبار است و نان آن ها قابل خوردن هم نیست . مسئولین محلی بویژه فرماندار و شورای آرد و نان به این مساله توجه نمایند . حرام شدن نان ، این نعمت الهی ، کفران نعمت است و بلا و عقوبت بد را در پی دارد .

** وضعیت نظافت و بهداشت در بیمارستان بزرگ دزفول باعث گلایه و شکایت مردم شده است . مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مدیریت کنند . این که دیگر ربطی به تحریم ندارد ، مساله نظافت است . نیازی نیست جهت ملاقات یک بیمار ، ۵۰ نفر به اتاق وی بروند ؛ این اوضاع همه بیمارستان را بهم میریزد و کار را مختل می کند ؛ و متولیان می گویند کاری از ما ساخته نیست و تسلیم شده اند ؛ این حرف چه معنی دارد ، مدیریت کنید . گاهی اوقات مریض با دیدن این شرایط مریض تر می شود .

** اذان صبح در بهبود بیماری هم اثر دارد و این فرهنگی اسلامی است و خیلی ها دوست دارند که با صدای اذان صبح بیدار شوند و نماز بخوانند . متاسفانه اذان صبح از برخی مساجد شهرستان دزفول پخش نمی شود که بنده از ستاد اقامه نماز می خواهم پیگیری کند و حتی از سوی دیگر ، در مساجدی که نماز صبح را برپا می دارند ، از آنان تقدیر بعمل آید .

** پروژه های خدماتی و عمرانی دهه فجر در دزفول کم بودند و بنده انتظار داشتم که بیش از این ها باشند و مسئولین به این موضوع توجه بیشتر داشته باشند .

** قبلا در رابطه با امنیت تذکر داده ام . نیروی انتظامی تلاش ها و زحمات شبانه روزی را در این راستا متحمل می شود . اما امنیت مساله ای نیست که آدم برای عدم آن ، توجیهی داشته باشد . امنیت به هر قیمت و با هر هزینه ای ، باید در جامعه حاکم شود . من از این همه شکایت مردمی در رابطه با مساله امنیت خسته شده ام ؛ من نمیدانم ، مسئولین فکری بکنند که امنیت برای مردم از نان شب هم واجب تر است . قرار بود شورای تامین و فرماندار جلسه بگیرند و بنده هم نظراتم را در آن جلسه مطرح بکنم که سفر کربلای اینجانب پیش آمد و حالا هم منتظرم تا این شورا از بنده دعوت نماید . دادستان و مسئولین قضایی برخورد قاطع کرده و مماشات نکنند و از هر راه قانونی هست ، برخورد نمایند .

** مدتی است که از نزول رحمت الهی محروم هستیم ؛ شما مردان و زنان مومن و مومنه دعا کنید ، ختم امن یجیب بگیرید ، آیه های ۲۸ سوره شورا و ۴۸ سوره روم را در رابطه با نزول رحمت قرائت نمائید ؛ همه مردم با هم دعا کنید و توبه و استغفار نمائید که خداوند متعال خود را نازل نماید ؛ مردم رعایت حدود الهی را نمایند و در حق هم ظلم نکنند و حقوق همدیگر را رعایت نمایند و مسئولین هم رعایت بیت المال کنند تا ان شاءالله رحمت الهی نازل گردد .

** گفتنی است سخنران پیش از خطبه های امروز ، بمناسبت نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ، جانشین پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول بود ، و پس از برپایی نماز هم ، شماره ۳۵۴ “نشریه پلاک دزفول” متعلق به “انصار حزب الله” این شهرستان ، در بین نمازگزاران ، توزیع گردید .