برگزاری «جشنواره نقاشی نوه‌ها و مادربزرگ‌ها» در هندیجان

خورنا وهاب شیرعلی : به گزارش خبرگزاری خورنا از هندیجان، همزمان با ویژه برنامه‌های ایام دهه فجر جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نقاشی نوه‌ها و مادربزرگ‌ها با حضور فاخر دریایی معاون پرورشی و عزیز بحرکانی کارشناس بازرسی و عملکرد اداره آموزش و پرورش هندیجان و آموزگاران دو مدرسه و مادربزرگ‌های دانش‌آموزان دو مدرسه ابتدایی دخترانه برگزار شد.
در این مراسم دانش آموزان با نشستن در کنار مادربزرگشان در محیطی کاملا صمیمی با کشیدن نقاشی و خاطره‌گویی با روزهای مبارزه با رژیم ستم‌شاهی آشنا شدند.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش هندیجان در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انس و الفت میان نوه‌ها و مادربزرگ‌ها و تقویت پل ارتباطی میان نسل دیروز و فرداست زیرا ما در یک نظام اسلامی و با داشتن دین اسلام باید کودکان خود را با آیین این دین الهی آشنا کنیم.
فاخر دریایی معاون پرورشی خاطرنشان کرد: امروزه به یمن انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام در جامعه ما ارزش و احترام بزرگترها در بین خانواده‌های اصیل ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است.
در طول این مراسم مادربزرگ‌ها با تعریف خاطرات خود از ایام مبارزات ملت ایران برای نوه‌های خود روحیه فداکاری و جانفشانی ملت ایران در طول ایام انقلاب را برای نسل فردای جامعه بازخوانی می‌کردند و همزمان در کنار عزیزان خود اقدام به کشیدن نقاشی کردند که این روند، حال و هوای معنوی و صمیمی به جشنواره بخشیده بود.
در پایان، به رسم یادبود نوه‌ها به مادر بزرگان خود شاخه گل اهدا کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *