کارگاه آموزشی سامانه جامع پژوهش و فناوری ، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد

خورنا کارگاه آموزشی «سامانه جامع پژوهش و فناوری» با حضور معاونان و مدیران پژوهش و فناوری واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.
بنقل ازروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، در « سامانه جامع پژوهش و فناوری » فعالیت های علمی، پژوهشی، اجرایی و فرهنگی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف در سراسر کشور درج و قابلیت مدیریت در سطح واحد دانشگاهی، استان و سازمان مرکزی را دارد، که برای نمونه می توان به رزومه علمی پژوهشی، مقالات چاپ شده و ارائه شده در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی، کتاب ها، طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی و … اشاره کرد.

دکتر حسن براتی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: امروزه بدون توجه به دانش آمار و فرمول‌های پیچیده علمی آن حوزه، ذهن‌ها متوجه ارقام و شاخص‌های رقمی اطلاعات در محورهای مختلف فعالیت‌های موجود است.

معاون پژوهش و فنآوری واحد دزفول، با اشاره به فرهنگ سازی در این زمینه افزود: این امر باید به نحوی فرهنگ سازی شود که توجه افکار عمومی علاوه بر جلب شدن به آمار رقم‌های کمی، به «آمارهای کیفی» شامل رویکردهای اساسی و میزان تحقق سیاست‌های کلان و برنامه‌های اعلامی نیز جلب شود.

وی افزود، ایجاد بانک اطلاعاتی در واحدهای دانشگاهی مهم دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد سامانه‌هایی که بتواند اطلاعات وضع موجود جامعه را دقیق و به هنگام، ارائه کند از نخستین گام‌های پیشرفت است.

به گفته وی ضرورت راه اندازی بانک اطلاعات و این سامانه در دانشگاه آزاد اسلامی یک نیاز اساسی بود.

براتی، بابیان اینکه وجود این سامانه در جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه بسیار مؤثر است، افزود: توجه به آمار و اطلاعات و استفاده از آن باید در جامعه دانشگاهی فرهنگ سازی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *