مشکلات ماهشهر و مسئولانی که لاکپشتی کار میکنند/این بار تلفن های ثابت

خورنا: بعد از قطعی های مکرر آب و برق به خصوص در فصل تابستان و وجود آب شرب بی کیفیت و اختلالات دو ماهه در شبکه ایرانسل، این بار نوبت به تلفن های ثابت خانگی رسید تا عده ی قابل توجهی از شهروندان در بندر صنعتی-تجاری ماهشهر حدود دو هفته بدون تلفن به سر ببرند.

به گزارش خورنا، گویا مشکلات شهری در ماهشهر خیال بهبودی ندارند و شهروندان صبور و رنج دیده در این شهر باید همیشه منتظر باشند تا مشکلی جدید سد راه زندگی شان شود.

چهارشنبه آخر خردادماه سیم های تلفن برخی از محله های ماهشهر قطع شد و باعث شد تلفن های این مناطق قطع شود.

شنیده ها از این قرار است که تعدادی معتاد برای امرار معاش خود دست به سیم دزدی زده اند اما مشاهدات خبرنگار خورنا گواه بر آن است که قصد از تخریب سیم های تلفن، دزدی نبوده و خصومتی پشت این ماجرا بوده است که پشت پرده آن بر کسی روشن نیست.

سیم هایی که از هر محله فقط حدود ۲ متر از آن بریده شده است و آن هم دزدیده نشده و همان اطراف رها شده نشانگر این است که قصد و نیت تخریب بوده است و نه دزدی و امرار معاش !

اما این وسط عکس العمل رقت بار اداره مخابرات ماهشهر قابل توجه بود.

تهیه کردن گزارشات محلی بعد از گذشت چند روز از این اتفاق و تشکیل جلسه ای در خصوص بازسازی سیم های متضرر شده در تاریخ چهارشنبه ۷ تیرماه(یک هفته پس از حادثه) و شروع به کار با سرعت لاکپشت آن هم از اوایل هفته بعد ( حدود ۱۰ روز پس از حادثه) و به طول انجامیدن بازسازی ها به مدت یک هفته، اداره مخابرات ماهشهر را به زیر خرواری از سوال فرو برد.

سوال آن است که اگر اینجا ژاپن بود و سونامی می آمد، حتما با این سیستم مدیریت بحران در ادارات ماهشهر، به خصوص اداراه مخابرات باید ۵۰ سال منتظر میماندیم تا شهرمان به حالت اولیه برگردد.

واقعا شرم آور است که در عصر ارتباطات و در سایه دولت الکترونیک، اداره مخابرات یک شهرستان به این اندازه برای ارتباطات ارزش قائل نشود و شهروندان خود را از زندگی در دنیای الکترونیک به مدت طولانی محروم کند.

قطع ارتباط مردم با یکدیگر، قطع دسترسی مردم به اخبار، قطع دسترسی مردم به سایت بانکها، قطع دسترسی دانشجویان به سایت دانشگاه ها، قطع ارتباط برخی شرکت ها و…

از اداره مخابرات ماهشهر انتظار میرفت تا در چنین مواقعی نیروهای خود را بسیج کند و خارج از ساعات اداری و حتی در روزهای تعطیل پیگیر حل مشکل مردم باشد. اما ظاهرا از نظر اداره مخابرات، مشکل آنقدرها هم حاد نبوده که بخواهد چنین کاری بکند.

طی دو هفته گذشته تلفن دفتر پایگاه خبری خورنا نیز قطع شده بود و دسترسی به اینترنت برای به روز کردن سایت مقدور نبود. به همین جهت از خوانندگان خود عذر خواهی میکنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • گروه تنگاره ماهشهر خیلی جالب است کافیست قبض تلفن را یک روز دیرتر پرداخت نمایید آنوقت خواهید دید که شرکت مخابرات چگونه مسئولیت شناس میگردد و تلفنتان را قطع میکنند ... ای کاش در همه موارد اینچنین دقیق و سروقت عمل میکردند!!
  • milaad با سلام و خسته نباشی اینترنت (پر سرعت 128 اختصاصی ! ) من حدود یک ماه که قطعی داری . یعنی به محض اینکه مودم رو روشن کنم بعد از چند دقیقه ارتباط قطع میشه و این چندین بار اتفاق میفنه.به ای اس پی خدمات اینترنت هم مراجعه کردم بار اول گفتن مشکل از تنیمات مودم. بازم قطع میشد. دوباره رفتم پیششون گفت کلا قطعی ارتباط از مخابرات است و ربطی به ای اس پی نداره و تمام کاربران هم با این مشکل مواجه اند. بابا قطعی اینترنت یک هففته دو هفته ... نه یک ماه.. من نمیدونم باید چه کار کنم هر چند دقیقه اینترنتم قطع میشه... اگه کاری از دستتون بر میاد خیلی سپاسگزارم... اگه جوابیه دارید به ایمیلم بفرستید با تشکر