امام جمعه هندیجان: آینده‌ کودکان و نوجوانان با حضور در کانون پرورش فکری تضمین می‌شود

خورنا وهاب شیرعلی : حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در جشنواره فرهنگی هنری «قاصدک فجر»، کانون را ضامنی برای آینده‌ای خوب و بیمه‌کننده‌ آینده‌ زیبا برای بچه‌های ایران اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: شخصیت و تفکر بچه‌ها در سنین کودکی شکل می‌گیرد و مربیان در کانون مهم‌ترین وظیفه را در شکل‌گیری این قالب بر عهده ‌دارند.

وی با بیان اینکه مربیان در کانون می‌توانند با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی‌شان بر اساس تعالیم و تربیت اسلامی بچه‌ها را به راه درست راهنمایی کنند گفت: با کشف استعدادهای نهفته‌ آن‌ها، می‌توان کودکان و نوجوانان را در راه رسیدن به تعالی کمک کنند.
امام‌ جمعه هندیجان، فعالیت‌های کانون را به دو بخش فیزیکی و محتوایی تقسیم کرد و تصریح کرد: در بخش فیزیکی همان کارها و فعالیت‌های کانون از قبیل نقاشی، سفال، خوشنویسی، نمایش و … انجام می‌شود که حاصل آن آثار و مستندات بچه‌ها و مربیان است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و مقدمه‌ای‌ مهم برای بخش دیگر این فعالیت‌هاست.
شمیل‌پور ادامه داد: بخش دوم بخش محتوایی است، که قسمت مهم و حساس این فعالیت‌ها است که باید به شکل کارشناسی شده و دقیق انجام شود تا ضمن عدم دل‌زدگی بچه‌ها و باعث جذب آن‌ها و انتقال ارزش‌های درست زندگی است به کودکان و نوجوانان شود.
وی با اشاره به اینکه در این بخش بچه‌ها از تمام مراحل برنامه‌هایی که در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند در ذهنشان عکس‌برداری کرده و به خاطر خود می‌سپارند تأکید کرد: در این مرحله است که طبق دستور خداوند متعال در قرآن کریم که فرمودند: «انسان باید به غذای خود نگاه کند»، ما نیز باید به غذایی که به روح بچه‌هایمان می‌دهیم نگاه کرده و بهترین خوراک را به آینده‌سازان ایران اسلامی تقدیم کنیم و دانسته‌های بچه‌ها را به شکلی درست و بر همین اساس پرورش دهیم تا آینده‌ آن‌ها را تضمین کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *