فرماندار: خانواده برخی مسئولان شهر در آبادان زندگی نمیکنند

خورنا  عزیزالله شهبازی در نشست با نمایندگان اصناف که شامگاه سه‌شنبه و در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: اصناف مختلف مشکلات خاص خود را دارند و هر صنفی از موضوعی گله دارد و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: یک دست صدا ندارد و به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستیم و برای رفع موانع نیاز به همکاری و همدلی بیشتر بین اصناف مختلف، مسئولان و اقشار مختف مردم است.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان وظایفی دارد و این وظایف مشخص است، گفت: مسئولیت‌هایی که فرماندار دارد متناسب با اختیاراتش نیست.

وی با اشاره به پیوستن آبادان به منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: سازمان منطقه ازاد اروند مکانیزم‌های لازم برای انجام ماموریت‌هایش را ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

معاون استاندار خوزستان مشکلاتی مانند فاضلاب و مبلمان شهری را از جمله مشکلاتی دانست که پرداختن به آن به عهده منطقه آزاد اروند است و تصریح کرد: ناچاریم برخی از ماموریت‌هایی که بر عهده منطقه آزاد اروند است را به عهده بگیریم.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به ساکن نبودن برخی مسئولان آبادان در این شهرستان عنوان کرد: هر کسی که مسئولیتی داشته باشد و دلش برای آبادان بسوزد باید خانواده خود را در این شهر ساکن کند و از امکانات همین شهر استفاده کند.

شهبازی درباره مشکلات اصناف گفت: توصیه می‌کنم کارگروهی متشکل از فرماندار، هیئت رئیسه اتاق اصناف، اداره امور مالیاتی و شهرداری آبادان تشکیل شود و این کارگروه جلساتی مستمری با اعضا داشته باشد تا با هم اندیشی بین مسئولان مربوطه مشکلات اصناف پیگیری شود و حل آن‌ها تسریع یابد.