خودروهای سنگین، آزاد راه اهواز – بندر امام خمینی را دربست کرده اند !

خورنا سرازیر شدن هزاران دستگاه انواع خودروهای سنگین در کنار بی‌برنامه گی دستگاه‌های مربوطه، تردد در محورهای بندر امام را با مشکلات فراوانی روبرو نموده است.

با توجه به فصل زمستان، هجوم خودروهای سنگین برای حمل بار به بندر امام خمینی «ره» از یکطرف، و عدم برنامه ریزی مناسب توسط دستگاه‌های ذیربط از سوی دیگر، در اکثر ساعات شبانه روز، بخصوص در ساعات پایانی روز، راه بندانهای بی‌سابقه‌ای را در محورهای ارتباطی بندر امام ایجاد نموده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، در اکثر ساعات شبانه روز، در محورهای ماهشهر به بندر امام – کمربندی‌های شهر بندر امام به پلیس راه – محورهای رفت و برگشت از تأسیسات بندری به پلیس راه، ترافیک سنگین و گره خورده‌ای ایجاد می‌شود که در اکثر اوقات خود مردم برای بازگشایی راه اقدام می‌کنند و از دستگاه‌های ذیربط خبری نیست.

یکی از مأموران پلیس راه بندر امام، عدم پذیرش این کامیون‌ها توسط پایانه حمل و نقل بندر امام را عامل توقف خودروهای سنگین در جاده عنوان نمود.

توقف‌های غیر اصولی و ممنوع در ردیف‌های متعدد، حدود دو سوم عرض جاده را اشغال می‌نماید و همین مسأله یکی از عمده عوامل ایجاد راه بندان می‌شود.

عدم برنامه ریزی برای ایجاد پارکینک متناسب با حجم ورودی کامیون‌ها، عدم نظارت بر میزان ورودی خودروهای سنگین در آزاد راه خلیج فارس متناسب با ظرفیت پذیرش بندر امام، از دیگر عوامل به وجود آمدن این مشکل گردیده است.

قابل ذکر است با توجه به اینکه شهر ۸۰ هزار نفری بندر امام فاقد بیمارستان می‌باشد، چنانچه در چنین شرایطی بیماری نیاز به انتقال اورژانسی به بیمارستان‌های منطقه را داشته باشد، عملا با مشکل روبرو می‌شود، ضمن اینکه وجود متعدد تانکرهای حامل مواد شیمیایی و سوختی در میان خودروهای متوقف شده، می‌تواند در صورت بروز حادثه‌ای ناگوار، فاجعه‌ای جبران ناپذیر را به دنبال داشته باشد.