مسئولان وزرات نیرو نمک بر زخم کشاورزان هندیجان نپاشند!

خورنا دبیر نظام صنفی کشاورزی هندیجان خواستار رفع مشکل کم‌آبی رودخانه زهره توسط وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان شد.

فتح‌الله اللهیاری اظهار داشت: حتی مقدار آب اندکی هم که در چند روز گذشته در رودخانه هندیجان رها شده بود هنوز به چند روستای بالادست رودخانه نرسیده و توسط مسئولان اداره امور آب ناحیه جنوب شرق قطع شد و رودخانه در بالادست همچنان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه در پایین‌دست رودخانه هم آب دریا وارد شده و غیرقابل استفاده است، افزود: Ec آب به بیش از ۱۷ هزار رسیده و تمام زمین‌های کشاورزی را تبدیل به شوره‌زار کرده است، البته فرماندار تا حدود زیادی پیگیر این وضعیت بوده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: بهتر است مسئولان و نیروهای وزارت نیرو به جای حل مشکل مردم و قشر زحمتکش و بدهکار کشاورز و دامدار هندیجان، هر چند روز یکبار با شایعه خبر رها شدن آب، نمک بر زخم آنها نپاشند.

اللهیاری ادامه داد: در اوایل هفته جاری به همراه نماینده‌های روستاهای بالادست رودخانه و شهرستان هندیجان، تجمع کوتاهی درب استانداری خوزستان داشته و خواستار دیدار با مسئولان استانداری و حتی شخص استاندار بودیم که پس از چند ساعت اجازه دیدار با معاون استاندار، قول حل مشکل آب کشاورزان طی چند روز آینده داده شد که تاکنون خبری نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با قطع آب و مرگ رودخانه چگونه می‌خواهند از کشاورزی منطقه حمایت کنند؟ گفت: تجمعی هم درب اداره کل جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق استان داشته که آنها نیز قول حل مشکل باز شدن دریچه‌های سد کوثر و آسک را دادند که تا این لحظه خبری از عمل به قولشان نیست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هندیجان اضافه کرد: وزارت نیرو و مسئولان سازمان آب و برق خوزستان باید در راستای رفع مشکل آب کشاورزی این منطقه به‌واسطه سیراب کردن رودخانه زهره تلاش کنند.

اللهیاری افزود: بارها به مسئولان و در رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم انحراف آب رودخانه به‌ وسیله کانال‌های غیرقانونی ده‌ملاه و روستای گدارچیتی از توابع امیدیه و بالادست رودخانه بخش زیدون و سردشت بهبهان، و به‌ واسطه عدم مدیریت صحیح و عادلانه آب صورت گرفته است.