رشد ۲۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری اهواز در سال ۹۴

خورنا سید خلف موسوی در جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: از شهریور ماه کار تدوین بودجه در حوزه درآمد، جاری، عمرانی، مناطق و معاونت ها شروع شده و همچنین برنامه ۵ ساله شهرداری را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در موعد مقرر و حتی زودتر از کلانشهرهای دیگر بودجه سال ۹۴ را تقدیم شورای شهر کرده ایم تصریح کرد: بودجه شهرداری برای سال ۹۴ بالغ بر ۱۲۳۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است، این بودجه که با بررسی های کارشناسی و حسب نیازهای موجود در شهر اهواز و برنامه پنج ساله اول توسعه و عمران اهواز تهیه و تدوین گردیده حاصل جلسات مختلف کارگروه های کارشناسی در تمام بخش ها، معاونت ها، سازمان ها و مدیریت های مستقل شهرداری است.

شهردار اهواز خاطر نشان کرد: براساس لایحه بودجه عمرانی شهرداری ۸۹۹ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال جاری ۲۰ درصد رشد دارد و ۷۳ درصد کل بودجه را شامل می شود، همچنین مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان برای هزینه های جاری در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: براساس لایحه شهرداری اهواز، ۱۶۷۴ پروژه در مقیاس های مختلف محله ای، منطقه ای و فرامنطقه ای تعریف شده است، براین اساس، اتمام پرو‍ژه های نیمه تمام، اجرای پروژه ها براساس محله محوری با رعایت تعادل و توازن محله ای و منطقه ای، جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

موسوی اضافه کرد: براساس بودجه سال ۹۴، اجرای تقاطع های غیرهمسطح میدان شهید بندر، شریعتی، جوادالائمه، توحید-چمران، تکمیل پل روگذر ولایت از جمله پروژه های شهرداری اهواز در سال آتی خواهد بود.

وی به خرید ۷۰ دستگاه اتوبوس بین شهری و بازسازی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و گفت: احداث یا تکمیل ۴۰ پارک در سطح شهر، احداث و تکمیل ۱۸ سرای محله، خانه سلامت و فرهنگسرا و اجرای طرح نهضت آسفالت در مناطق مختلف شهر و… در بودجه سال ۹۴ در نظر گرفته شده است.

شهردار اهواز با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۶۹ پروژه مختلف با اعتبار ۴۴۲ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و در حال اجرا می باشد تصریح کرد: ۸۰ درصد درآمدهای نقدی سال ۹۳ در ۹ ماهه نخست سال جاری محقق گردیده است و با فعالیت شهرداری در سه ماهه پایانی سال، کل بودجه نقدی شهرداری محقق خواهد شد.

وی متذکر شد: شهرداری اهواز در این دوره اجرای پروژه های بزرگ و ماندگار برای رفع نیازهای شهری در بخش زیرساختی بویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رفاهی برای شهروندان در محلات و مناطق مختلف و رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.